geheugen upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
hallo hier een vraagje over het upgraden van mijn geheugen
ik heb nu 735 mb geheugen en ik wil deze upgraden naar 1024 mb
ik heb nu 4 slots inzitten 2 voor SDR Ram en 2 voor DDR Ram. ik heb nu DDR Ram inzitten kan ik er gewoon
512 mb SDR Ram bij zetten of moet ik die 256 mb DDR Ram verwisselen met een 512 mb DDR Ram ?

volgende vraag

op mijn moederbord ( mainboard Manual MV43N van Shuttle ) heb ik een geintegreerde audio en video . kan ik nu hier een ander video kaart erbij zetten ??

tjima

Je zal de DDR moeten vervangen.
DDR en SD gaan niet samen.

bedankt jeroenE

nu de vraag over m'n moederbord nog ?

Je kan daar een andere video-kaart bijzetten, maar dan moet je wel de onboard uitschakelen in je apparatenbeheer.
En die 735Mb krijg je voor elkaar als je een deel van je ram gebruikt voor je onboard videokaart, Raymond.

bijplaatsen geheugen en vga kaart

Hoi,
Je vroeg of je geheugen gewoon kan bijprikken.
Eigenlijk is dat afhankelijk van een aantal zaken zoals:
1: Ondersteunt je moederboard de combinatie sdr-ram met ddr-ram, als het antwoord daarop nee is behoeft het verder geen uitleg.
Als het antwoord ja is, dan is het heel belangrijk te weten of de kloksnelheid van beide type geheugen hetzelfde is, als dat niet zo is moet je het langzaamst voorop plaatsen en dat heeft consequenties voor je processor, die gaat langzamer worden.
2: Je moet ook weten wat het maximum aan geheugen is dat het moederbord ondersteunt.
Je computer is zo snel als het langzaamste onderdeel, bovendien moet je het geheugen op de juiste volgorde achterelkaar zetten, dus lagzaam voorop en snel er achter, anders gaat het echt fout.
3: Wat je vga kaart aangaat kan je die gewoon erbij zetten, maar dan moet je mogelijk in je bios de instellingen veranderen, het kan ook zijn dat het middels een jumper moet gebeuren.
4: Het hangt er ook vanaf of je moederbord agp of alleen pci ondersteunt.
Zoals je ziet heb je dus een aantal zaken waar je op dient te letten.
Het is zeer wel mogelijk dat je vervolgens drivers moet installeren afhankelijk van het type besturingsysteem.
Al deze zaken kan je vinden in je manual en op het internet.
Is het zo enigszins duidelijk geworden?
Met vriendelijke groet en succes..

Laatst bewerkt:
ja het is mij nu wat duidelijker geworden.
zo nu kan ik deze zaken bestellen .en dan een poging wagen . ze te installeren.
bedankt mcp-mario

Tjima

Geplaatst door JeroenE
Je kan daar een andere video-kaart bijzetten, maar dan moet je wel de onboard uitschakelen in je apparatenbeheer.
En die 735Mb krijg je voor elkaar als je een deel van je ram gebruikt voor je onboard videokaart, Raymond.

Maar dat loopt toch ook op van 32 naar 64,128,256......Ik ga er vanuit dat er dan 768 MB geheugen intern is maar dan zou er een 33mb kaart inzitten om op 735 uit komen en dat is raar. Ben gewoon nieuwsgierig hoor:p

Laatst bewerkt:
als ik mijn geintegreerde AGP verwisseld met een AGP kaart b.v. (AGP geforce mx4000 125 mb ) wat is hier dan het voordeel van ???
als ik dan ook al mijn geheugen heb geupgrade naar1024 mb.

tjima

Ik begrijp je vraag niet goed, gewoonlijk doet men een uitbreiding van geheugen met het doel om sneller te kunnen werken.
Als je een server hebt dan heb je mogelijk iets aan zoveel geheugen.
Als ik lees dat je een agp kaart hebt met 128MB aan geheugen dan neem ik aan dat je dat doet om spellen te spelen.
Heb ik het bij het rechte eind?
Dat is dan meteen een antwoord op je vraag.
Groet,

nee ik speel wijnig spelletjes op mijn pc
mijn vraag is heb ik profijt als ik een andere video kaart in mijn pc zet .
word ie sneller bij een programma als studio 9 ?
zodat ie minder vast loopt .
of is het voldoende dat ik van 735 MB naar 1024 mb gaat ?

tjima

misschien dat die videokaartt wel zou baten, maar kdenk eerder aan een te trage cpu, wat is zijn snelheid?

Hoi,
Eigenlijk vraag ik me nu af wat eigenlijk het doel van je vragen is.
Een hoop geheugen als je er geen werk voor hebt is verspilling van geld, hetzelfde geldt voor uitbreiding van je video geheugen.
Dus met andere woorden; als je uitbreiding gaat uitvoeren als je het niet nodig hebt is eigenlijk zinloos.
Met andere woorden:
Als je een programma wilt gebruiken dat bijvoorbeeld 128MB geheugen nodig heeft en jij hebt op je computer maar 64MB dan zou je kunnen uitbreiden.
Nogmaals, als je geen uitbreiding nodig hebt moet je die ook niet uitvoeren.
Begrijp je het idee?
Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan