Geheugen verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikv01

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
41
Hallo,

Wellicht is het niet goed omschreven, maar elke keer als ik een programma instaleer en vervolgens na verloop van tijd weer verwijder. Ben ik vervolgens ook een deel van mijn totaal beschikbare geheugen kwijt. Hoe kan ik erachter komen wat er gebeurt en hoe dit vervolgens op te lossen. Deze computer met vista pas 1 week in gebruik.

Erikv01:thumb:
 
Erikv01 zal hardisk ruimte bedoelen.
mag ik vragen hoe jij dat dan verwijder ?
je dien programmas via toevoegen/verwijderen in windows.
waarom heb ik nu zo raar vermoeden dat je aleen steeds de snelkoppelingen weg gooi uit het startmenu.
 
Ga vooral ook eens onder de Startknop van Vista naar alle programma's, bureau-accessoires, systeemwerkset en kies daar voor schijfopruiming. Doe dit voort alle schijven in het systeem.

Download ook een progje als Ccleaner en laat dit je systeem eens bekijken. Klik

Pas bij de installatie van Ccleander even op, het plaats stanaard een vinkje bij "Yahoo toolbar installeren". Als je dit zou willen, Oke', anders het vinkje even weghalen.

Dit programma is veilig te gebruiken mits je niet gaat experimenteren met opties die ik hieronder niet noem.

Daarom:

na de opstart van Ccleander kies je linksboven voor het kwastje (als dat al niet geselecteerd staat) Vervolgens kies je onderin voor "analyseer". Na enige tijd is dat gereed en kies je rechtsonder voor "opschonen". Ccleaner vraagt of het door mag gaan -> Ja, dus!

Vervolgens kies je links voor de blauwe blokjes -> register. Hierna klik je onderin op "scan naar problemen". Dit duurt even, vervolgens kies je rechtsonder voor "herstel geselecteerde problemen". Ccleaner vraagt of er een backup gemaakt moet worden, kies "Ja". Kies voor opslaan en tot slot verschijnt een schermpje waarin je kunt kiezen voor "herstel alle geslecteerde fouten". Kies dit en bevestig het.

Doe deze actie "scan naar problemen", nog een keer en mogelijk weer een keer, net zolang totdat Ccleaner geen problemen meer vindt.

Ik ben ervan overtuigd dat je systeem nu een stuk "rustiger" is geworden.

Blijf met de vingers van alle andere opties van Ccleaner af. Stel gerust een vervolgvraag als je toch iets in andere menu's wil aanklikken, maar blijf er vooralsnog met de vingertjes af!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan