geheugen vervoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

@temptation

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Hai ik wil mijn geheugen graag verdubbelen.

Waar moet je op letten als je je geheugen mee wilt nemen?
RAM wel te verstaan;)

EDIT
Wat is latency precies?(weet niet of woord klopt btw)
Moet je hierbij opletten met RAM upgraden?
Ik heb nu 1 latje 256MB SD-RAMpc133 Samsung waarvan ik niet weet of ie ECC ondersteunt en welke latency hij heeft.
Hoe kom ik hier achter?

Laatst bewerkt:
Vervoeren? Liefst in een antistatisch zakje. Als je dat niet hebt is een gewoon zakje ook goed. Wel eerst jezelf ontladen door bijvoorbeeld een buis van de verwarming aan te raken.

Latency = reactietijd. Moet je niet echt op letten, maar hoe lager deze tijd, hoe sneller je geheugen reageert. ECC-ondersteuning heb je zelden met 'gewone' geheugenreepjes. De latency is meestal uitgedrukt in CAS en is in de 'smaken' CAS 2, 2.5 en 3 terug te vinden. Een CAS2-reepje is het snelst, maar is natuurlijk iets duurder.

Edit/ voor alle duidelijkheid, reepjes met verschillende latencies (bv CAS 2.5 en 3) kunnen gewoon gecombineerd worden.

Dankje steve

Hoe kom ik er nu achter welke CAS ik nu heb en of deze ECC ondersteunt?
Ik vind het namelijk beetje zonde als het 1ste latje EEC ondersteunt maar dat niet kan door een nieuwe lat die dat niet ondersteunt.

Ik heb sisoftsandra en aida32 beide geprobeerd maar daar kon ik het niet in vinden. In de bios misschien?

thnx op voorhand

Geplaatst door @temptation
Dankje steve

Hoe kom ik er nu achter welke CAS ik nu heb en of deze ECC ondersteunt?
Ik vind het namelijk beetje zonde als het 1ste latje EEC ondersteunt maar dat niet kan door een nieuwe lat die dat niet ondersteunt.

Ik heb sisoftsandra en aida32 beide geprobeerd maar daar kon ik het niet in vinden. In de bios misschien?

thnx op voorhand

Staat als het goed is wel op een stickertje op de geheugen-module.

ECC is niet echt zo belangrijk dat je het nodig hebt hoor.

Latency staat er vaak bij, anders vraag je 't gewoon aan de verkoper/shop (en als het om een al gekocht reepje gaat: staat normaal gezien in Sandra hoor!). Als een geheugenreepje ECC ondersteunt zal 't er wel duidelijk bij vermeld worden. In een standaard gekochte PC mag je er sowieso zeker van zijn dat er geen ECC-reepjes in zitten.

Het is me allemaal duidelijk, bedankt voor de antwoorden weer:)

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan