Geheugen vol voor windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

comass

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2000
Hoi,
Regelmatig krijg ik een melding dat ik onvoldoende geheugen heb.
Windows heb ik op de C schijf staan, daarnaast heb ik nog F, G en H.
Hoe krijg ik C en F of C en H samengevoegd dat ik de meldingen niet meer krijg.
Anders gezegd kan ik van de 4 schijven geen 2 maken?
In totaal heb ik nog +/- 40 GB vrij

Ok, even voor de duidelijkheid:

Heb je het over fysiek (RAM) of virtueel (WISSELBESTAND) geheugen?..

Het eerste is natuurlijk vanzelfsprekend, RAM vervangen/toevoegen. 'Tis nie' anders...

Voor virtueel geheugen gelden een paar trucjes, de eerste is er een die al bestaat sinds Windows 98:

Start, Deze computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, Prestaties - Instellingen, tabblad Geavanceerd, Virtueel geheugen - Wijzigen, klik Aangepaste grootte, & typ dan in beide vakken dezelfde nummerieke waarde in, klik Instellen, OK, Toepassen, OK, OK. Herstart.

Tips:

Op een 32bit XP kan een wisselbestand niet groter zijn dan 3.99 GB (4096 MB).
Op meerdere partities mogen wisselbestanden worden aangemaakt (c, f, g & h dus in dit geval).
Microsoft hanteert anderhalf maal RAM per wisselbestand.
Ik hanteer gegeven voldoende ruimte (haakje open) wortel twee plus een (haakje sluit) maal RAM.

P.S: De Windows 98 truc is het wisselbestand instellen op een vaste grootte, waardoor Windows tijdens het gebruik de grootte van het wisselbestand niet meer herberekend & indien nodig aanpast.

Laatst bewerkt:
zo te lezen gaat het over de opslag van de harddisken.
Die zou de melding geven .....

Tis denk ik een quiz, schijfruimte te kort of een gefragmenteerd wisselbestand die een melding geeft over onvoldoende geheugen.

Overigens is het geen 98 truuk, kan ook bij XP, eerst op geen zetten, rebooten en een vaste min en max waarde op hetzelfde zetten, geen last meer van die melding over onvoldoede geheugen.

Samen voegen van partities kan ook.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

harde schijf vol

probleem is er nog, krijg het programma waar de klink naar verwijst niet uit gepakt.

Had je wel het wisselbestand eerst op geen gezet en na een reboot een vaste waarde gegeven?

En over welk bestand heb je het, die link van mij? als je die niet uit kunt pakken heb je dan wel voldoende schijfruimte op de plaats waar je hem uit wil pakken?
Hoeveel ruimte heb je eigenlijk op de C:?

op dit moment heb ik op de c schijf 301 MB vrij, op de anderen +/- 1,4 GB en op de H schijf 30,5 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan