geheugen voltage

Status
Niet open voor verdere reacties.

jk300793

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Berichten
60
ik wil nieuw ddr2 geheugen kopen voor m'n pc ik heb nu 2gb 667 en wil dat uitbreiden naar 4gb 1066. in het boekje van mijn moederbord(msi p43 neo) staat dat hij 667/800/1066 ondersteund. er staat ook een voltage bij van 1.8 volt. ik vroeg me af of dat voltage betekent dat het geheugen daar al standaard op moet staan of dat het niet uitmaakt of het voltage hoger is dan 1.8 volt.

de andere specs van mijn pc zijn:
nvidia 9600gt videokaart
intel e8400 processor
 
Om te beginnen kan je niet zomaar 1066 geheugen combineren met 667 geheugen. Als je dat doet, wordt het 1066 geklokt naar 667 dus schiet je nog steeds niets op. Je moet dus de helo zooi vervangen. Daarnaast zou ik het voltage gewoon op standaard laten staan. Meestal wordt vanzelf goed gezet. Die 1.8 volt is gewoon het limiet van wat de chipset kan geven. Maar als je niet gaat overklokken hoef je je daar geen zorgen over te maken. Je moet hem ook niet zomaar op 1.8 volt zetten want dan rooster je je RAM (tenzij het al op de verpakking staat (ik zou gewoon de doos aanhouden)). Meer volt = meer warmte. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Om te beginnen kan je niet zomaar 1066 geheugen combineren met 667 geheugen. Als je dat doet, wordt het 1066 geklokt naar 667 dus schiet je nog steeds niets op. Je moet dus de helo zooi vervangen. Daarnaast zou ik het voltage gewoon op standaard laten staan. Meestal wordt vanzelf goed gezet. Die 1.8 volt is gewoon het limiet van wat de chipset kan geven. Maar als je niet gaat overklokken hoef je je daar geen zorgen over te maken. Je moet hem ook niet zomaar op 1.8 volt zetten want dan rooster je je RAM (tenzij het al op de verpakking staat (ik zou gewoon de doos aanhouden)). Meer volt = meer warmte. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

ik wilde ook niet 2gb 667 en dan nog 2gb1066 maar ik bedoelde gewoon 4gb 1066 en dan die 2gb 667 eruit halen. dus als ik bijvoorbeeld deze koop http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-1066 dan gaat het ook werken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan