Geheugen voor MS-7204 ( Medion 8808)

• Onderwerp starter Onderwerp starter RuudH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RuudH

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Hallo,

Ik heb een tweetal vragen.

1. Wie kan mij helpen aan de handleiding van het moederbord van de MS-7204, op de MSI site kom ik hem niet tegen.

2. Welk geheugen kan erop dit moederbord? Ik bedoel dan hoeveel pin's geheugen.
Ik heb een 2 tal geheugen strips liggen van gezamenlijk 2GB (240 pins), maar de sleuf komt niet overeen.

Wie o wie kan mij helpen?

Groet,
Ruud

Er moet DDR2 in met een snelheid van 533 of 667 MHz ;) Lang leve google

Ow en trouwens: DDR2 is 240 pins, dus misschien moet je ze eens een halve slag draaien ;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet niet of ik je ermee help maar hier zit het zelfde moederbord in en daar zit volgens mij wel geheugen inn ddr 2 pc 4200 en als ik daar op zoek is het wel 240 pins

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Handleiding moederbord: klik

Nogmaals: google is je vriend, het is daadwerkelijk 2 seconden werk om even op google "ms-7204" in te voeren.

Dank u voor de snelle reacties.

Ik heb Google ook geprobeerd omdat ik daar heel veel antwoorden op vind maar bij dit moederbord wilde het maar niet lukken vandaar dat ik de hulplijn maar eens heb ingeschakeld.
Zal vanavond alle tips eens goed bekijken.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties, zal laten weten of het gelukt is.

Laatst bewerkt:
Er moet DDR2 in met een snelheid van 533 of 667 MHz ;) Lang leve google

Ow en trouwens: DDR2 is 240 pins, dus misschien moet je ze eens een halve slag draaien ;)

DDR3 heeft ook 240 pins.
grote kans dat dit geheugen balkje eigenlijk DDR3 is en dat past niet op dit moederbord!

Afbeelding van DDR geheugen

Ik kwam deze afbelding tegen via, jaja Google.
Desktop_DDR_Memory_Comparison.png
Is best wel handig zo met de maten erbij, zal morgen maar eens verder kijken.

Is er ook een verschil bij de inkeping bij Unbuffered DIMM en Buffered DIMM?
Dit is wat ik een paar dagen geleden heb gekocht (Marktplaats): hymp112f72cp8d3-y5 en dit is via, Google, een Buffered Ram.

Ik zag bij een topic op dit forum http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/688333-RAM-Buffered-of-niet?p=4399109&viewfull=1#post4399109 het verschil tussen die twee geheugens. Als dat waar is heb ik waarschijnlijk dus een Buffered DIMM.

Laatst bewerkt:
Foto geheugen

Hallo,

Ik heb hier een foto van drie geheugenbankjes, het gaat om de onderste twee.
geheugen.jpg
De onderste is degene die past (voor de test maar even geleend uit een andere computer), maar nu heb ik het vermoeden dat de middelste een DDR2 geheugen is voor een server en niet voor een gewone desktop.

Klopt het dat dit een geheugen voor een server is? (zie post hierboven)

Zo ja, dat weet ik genoeg en wil iedereen bedanken voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
volgens mij is dat DDR3 geheugen met een verkeerde sticker erop!
als je het middelste geheugen bankje omdraait komt hij tussen 5/6 cm te zitten en dan is het gewoon ddr3 formaat geheugen

Oke, opgelost.
Ik heb dus een paar geheugen stripjes waar ik niets mee kan. (waren van een server, uiteindelijk wel weer verkocht)

Iedereen van harte bedankt voor het meedenken.

P.S. van een collega een 1GB geheugen strip gekregen, computer werkt weer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan