Geheugen vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroy15b

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Ik Heb een reepje corsair value select 512mb PC3200 gekregen voor me viaardag .
Ik wil het gebruiken voor mijn AMD systeempje.
Met een A7V8X-X moederbord. Nu werd mijn gezegt by mycom dat als ik dit geheugen wil gebruiken op die moederbord dat het geheugen zich dan zelf terug clockt van 400mhz naar 333mhz omdat mijn moederbord alleen pc2700 geheugen ondersteunt met een cpu van 333mhz fsb. Nu heb ik een ander reepje dat er in zit dat PC2700. Nu is mijn vraag of ik corsair reepje er gewoon by kan plaatsen.

Ik vraag dit omdat ik op dit moment geen AMD proc heb omdat ie kapot is en eind deze maand een barton ga aanschaffen. En ik 8 dagen heb om het reepje te ruilen. Voor een kingston pc2700.

Je geef het antwoord eigenlijk zelf al.
Het inderdaad beter gelijkwaardige latjes te gebruiken!!

tja ik kan bandit alleen maar gelijk geven.
Dus ruilen die reep.

Gewoon lekker dat nieuwe reepje houden.

Die 2 kunnen prima naast elkaar werken, alleen draait die nieuwe op de snelheid van het reepje dat je al had. Dit is niet zo'n ramp.

Kan je later mooi die PC3200 in een nieuwer moederbord zetten, mocht je die ook eventueel willen aanschaffen.

Trouwens, die A7V8X-X ondersteund tot pc3200 hoor. Alleen dan wel 2 bankjes. Maximaal 4 bankjes op PC2700-snelheid.

DDR400 (PC3200) Support
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC3200 Max. to 2 banks only; PC2700 Max. to 4 banks only)

Bron

je kan problemen krijgen, maar het hoeft niet.

Als je niet van plan bent om de komende tijd over te stappen op een ander moederbord, dan zou ik het stripje voor de zekerheid ruilen voor een langzamere versie.
Maar het is niet perse een noodzaak. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen bij wie het perfect werkt.
Alleen wens je dit risico te nemen?

Ja mijn mobo ondersteund wel pc3200 geheugen 2banken maar hy ondersteund alleen pc3200 geheugen als je een cpu gebruikt met 233mhz fsb als je zo als ik g een cpu gebruikt met 333mhz fsb gaat gebruiken dan ondersteund mn mobo alleen pc 2700 geheugen.

maar ik heb genoeg informatie badankt!!...
ik hou hm.. Er staat namelijk op de verpakking ook niet hoeveel mhz het reepje is dus ik neem aan dat het niets uit maakt.

Maar wat ik dan alleen nog niet begryp is als ik mijn oude reepje er uit haalt pc2700 dan ken ik die corsair geheugen niet meer op 333mhz laten draaien en dan ken ik die coshair niet meer gebruiken zonder die MSC modulen? Omdat dan cpu 333mhz fsb is en geheugen pc3200 en dat gaat niet met deze mobo. En ik denk niet dat ik het geheugen via de bios op 333mhz kan laten draaien... ??? Ik zet hier nog steeds mijn vraagtekens by. Mischien kan ik dan toch better en barton gaan zoeken met 266mhz fsb zodat het geheugn gewoon vol uit kan. Of toch een 333mhz fsb cpu.?

Ik had gehoopt dat ik ieman''s reactie had die het zelf heeft gehad. Voor de zekkerheid

En mischien dat ik wel eens de A7N8X aanschaf in de toekomst kost namelijk byna niets meer...

Maar Welke moet ik dan in de 1e bank doen? De Corsair?

ik ben namelijk van plan om me oude reepje te verkopen
voor ongeveer 35 / 40 euro

Ik had liever een gelijk waardig reepje gekocht maar omdat deze nergens verkrijgbaar is is dat onmogelijk.
het is een MSC 512MB PC2700
Hy is afkomstig uit een Siemens Scaleo 800.
Iemand intresse mail me ff: leroy_scolla@hotmail.com

Ik wil namelijk een neiuwe 2800 XP barton gaan kopen en omdat die mp gelocked zijn zal het overclocken van de fsb met mn nieuwe geheugen een stuk btter gaan. Hoop ik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan