Geheugen wel herkent, wordt niet gebruikt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manian

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2005
Hallo allen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zit een beetje met een (denk ik) vrij eenvoudig probleempje.. Maar ik kom niet op de oplossing.

Ik heb laatst geheugen bijgekocht voor de pc van m'n ouders, geplaatst, en windows zegt nog steeds 256 mb i.p.v. de 512 die ik in gedachten had!:confused:

Onze vriend Everest weet wel dat ie erin zit:

DIMM1 256 MB PC2100 DDR SDRAM (2.5-3-3-6 @ 133 Mhz) (2.0-2-2-5 @ 100 Mhz)
DIMM2: Kingston KVR266X64C25/256 256 MB PC2100 DDR SDRAM (2.5-3-3-6 @ 133 Mhz) (2.0-2-2-5 @ 100 Mhz)

DIMM1 is de originele, DIMM2 is mijn bijgeplaatste!

Hoe kan ik voor elkaar krijgen dat Windows hem ook ziet?

BIOS misschien?

Hoop snel wat te horen!

Greetz,
Manian!:evil:

P.S. Ik heb um bij besturingssysteem gezet omdat het niet echt direct een probleem met de hardware is!;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat je als eerstte zou kunnen proberen is om de modules in een andere volgorde te plaatsen.
Misschien heeft het effect, je weet maar nooit.

Quick selftest

Kijk eens of je in het bios Quick selftest uit kunt zetten.

Dan opnieuw booten en kijken of dimm 2 er door heen komt.

Anders even memtest downloaden.
Let op. de flop die hij maakt kan niet door windows worden gelezen.
Hij zegt dat hij ongeformatteerd is.

Niets van aan trekken, gewoon booten met de flop er in. Hij zal vanzelf laden.

Eric.:thumb:

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Kijk eens of je in het bios Quick selftest uit kunt zetten.

Dan opnieuw booten en kijken of dimm 2 er door heen komt.

Anders even memtest downloaden.
Let op. de flop die hij maakt kan niet door windows worden gelezen.
Hij zegt dat hij ongeformatteerd is.

Niets van aan trekken, gewoon booten met de flop er in. Hij zal vanzelf laden.

Je vergeet dat Bios reset ook nog kan..Batterij er half uurtje er uit,en spanning er af,of via jumper.

Ik ga vannacht een memtest doen.
Mocht ik daar niets van wijzer worden dat zal ik de jumper eens proberen!

Bedankt voor jullie snelle reacties trouwens!:thumb:

Greetsz,
Manian:evil:

Sorry voor het late reageren, maar ik had nogal een drukke werkweek!

Ehm.. Memtest kwam 's nachts tot 14.564%.. En.. 0 errors..:(
En de jumper heeft ook niets uitgehaald.. Wel gebeurt er nu bij het booten soms dat de BIOS bij 'Checking Memory' vast loopt. Reset, en dan gaat ie weer in een keer door. (Zeg ie wel 256MB)

Dus ik weet niet of iemand nog ideeen heeft.. Maar ik weet het zo langzamerhand niet meer..

Hoop nog iets van iemand te horen!

Greetsz,

De 2 geheugen latjes hebben ruzie met elkaar ,probeer maar met 1 latje ,of een geheugen bij plaatsen die hetzelfde is.

Denk dat bandit mogelijk gelijk heeft.

Quick test uitzetten, lost nooit iets op.

Maar zoals je zelf al zei dan loopt hij vast. En dat was nu net de bedoeling. Want nu weet je dat een van je latjes dus niet wil.

Overigens als je geduldig genoeg bent, geeft hij na verloop van tijd meestal "fail" aan. Maar kan lang duren, want hij blijft het een tijdje proberen.

Mocht je Kingston latje de boosdoener zijn gewoon op de site een RMA vragen.

P.S. Zo wat duidelijker ?

Ik heb nu een kingston latje bijgekocht, nu 2 dezelfde!

Ik zet het nieuwe geheugen in DIMM2.. En m'n computer start niet nog steeds niet op! (zwart scherm enz..)
Wel krijg ik de welbekende BIOS-beeps voor m'n kiezen. Ik opgezocht, Awardbios continous beeps, Memory failure en nog wat dingen.
Het volgende heb ik reeds geprobeerd,
CMOS jumper, BIOS batterij reset, FSB jumper, en het omwisselen van de kaartjes.

Maar, het raarste komt nog! Als ik de bijgekochte geheugens verwijder, en alleen het originele latje laat zitten op de plek waar ie altijd zat, dat krijg ik precies dezelfde BIOS-beeps. Als ik alle reepjes eruit haal, krijg ik ook de continue beeps, maar met meer tijd tussen de piepjes in! Snappen jullie het nog?:p

Ik heb dit al eens eerder gehad, toen heb ik wat stof verwijderd en toen was ie erweer! (leek me een beetje stug dat het daaraan lag, maar goed..:confused: ) Het maakt dus niet uit welke geheugenlatjes ik erin doe.. Bios-beeps 'all over the place!'

Kan iemand mij alsnog helpen?

Greetz,

Laatst bewerkt:
Het is al opgelost! Ik heb de stekker van de voeding naar het mobo losgehad en weer vastgezet!:D

bedoel je het MOBO? Chaintech 7KJD..
en er zit een Intel 1.8 GhZ processor in..

hoezo?:confused:

Greetsz,

Zomaar :). Daar kan het ook aan liggen namelijk. Gewoon interesse.

Hoe meer we weten hoe beter een volgend probleemgeval weer opgelost kan worden :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan