Hallo,
Ik heb vorige week een pc in huis geupgrade naar windows 7 en geheugen besteld want er zat maar 2gb geheugen in wou dit graag naar 4 hebben maar na het inbrengen van de modules wil windows niet meer starten nu vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen wat er mis is.
CPU: E8400 dualcore.
MB: MSI P45 Platinum.
Nu wou ik hier 2 modules geheugen in stoppen van het merk corsair serie XMS2
TWIN2x4096-6400C5C ddr2 4GB 800-555
Nu geeft ie aan bij specificaties 1.8volt maar als ik in bios kijk zie ik staan 1.95 of 1.90 volt dat is het enige wat mij opvalt.
Heb nu de oude geheugen weer teruggedaan en dat werkt wel gewoon weer.\
Hoop dat dit genoeg info is
bvd,
Sven
p.s.1 ben geen expert dus val me niet aan als ik iets doms over het hoofd zie
p.s.2 Zou het misschien wel werken als ik er 6GB van maak door de nieuwe sticks bij de oude te stoppen in de andere dual channel uiteraard of is dat het proberen niet waard?
Ik heb vorige week een pc in huis geupgrade naar windows 7 en geheugen besteld want er zat maar 2gb geheugen in wou dit graag naar 4 hebben maar na het inbrengen van de modules wil windows niet meer starten nu vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen wat er mis is.
CPU: E8400 dualcore.
MB: MSI P45 Platinum.
Nu wou ik hier 2 modules geheugen in stoppen van het merk corsair serie XMS2
TWIN2x4096-6400C5C ddr2 4GB 800-555
Nu geeft ie aan bij specificaties 1.8volt maar als ik in bios kijk zie ik staan 1.95 of 1.90 volt dat is het enige wat mij opvalt.
Heb nu de oude geheugen weer teruggedaan en dat werkt wel gewoon weer.\
Hoop dat dit genoeg info is
bvd,
Sven
p.s.1 ben geen expert dus val me niet aan als ik iets doms over het hoofd zie
p.s.2 Zou het misschien wel werken als ik er 6GB van maak door de nieuwe sticks bij de oude te stoppen in de andere dual channel uiteraard of is dat het proberen niet waard?