Geheugen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taran8603

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Hallo,

Ik heb vorige week een pc in huis geupgrade naar windows 7 en geheugen besteld want er zat maar 2gb geheugen in wou dit graag naar 4 hebben maar na het inbrengen van de modules wil windows niet meer starten nu vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen wat er mis is.

CPU: E8400 dualcore.
MB: MSI P45 Platinum.

Nu wou ik hier 2 modules geheugen in stoppen van het merk corsair serie XMS2

TWIN2x4096-6400C5C ddr2 4GB 800-555

Nu geeft ie aan bij specificaties 1.8volt maar als ik in bios kijk zie ik staan 1.95 of 1.90 volt dat is het enige wat mij opvalt.

Heb nu de oude geheugen weer teruggedaan en dat werkt wel gewoon weer.\

Hoop dat dit genoeg info is

bvd,

Sven

p.s.1 ben geen expert dus val me niet aan als ik iets doms over het hoofd zie
p.s.2 Zou het misschien wel werken als ik er 6GB van maak door de nieuwe sticks bij de oude te stoppen in de andere dual channel uiteraard of is dat het proberen niet waard?

Hoi,

Ik weet niet hoe kritich msi ismaar volgens mij staat je geheugen niet op de ondersteininglijst

Nee zie het idd zo snel niet staan had daar niet aan gedacht omdat het naar mijn mening dezelfde specificaties had als de oude sticks die erin zaten.

Weet ook niet of die lijst ooit nog word geupdate?
Of misschien een bios update zou kunnen helpen

hij ziet in bios wel gewoon 4GB geheugen staan,zou het dan werken om de oude sticks in dimm slot 1 en 3 te stoppen en de nieuwe in slots 2 en 4 zodat er in totaal 6gb op staat?
miss dat het dan wel werkt maar ben bang dat ze er dan alleen maar voor de sier in zitten?

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het werkgeheugen dat jij erbij geprikt hebt niet wordt ondersteund door jouw computer. Je kunt nagaan wat voor geheugen er wel wordt ondersteund door jouw computer of je vergroot het werkgeheugen van jouw computer gewoon niet. 2 GB werkgeheugen is zeker niet weinig. Mijn computer heeft maar 1 GB werkgeheugen en het presteert formidabel. :D

ok dat word de nieuwe geheugen terugsturen.

1gb geheugen op een windows 7 64bit lijkt me wel wat weinig trouwens :p
er word minimaal 2gb aangehouden voor win7 en liefst 4

@varken, ik denk dat jij daar toch andere opvattingen over hebt dan wij. 2 GB is op het ogenblik zeker weinig. Jouw pc is totaal niet te vergelijken met de gemiddelde pc van de forumleden hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan