geheugen zoektocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcsiba

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Ik ben een oud pctje van een kennis van me aan t 'oppoetsen'.

Daarbij kwam ik erachter dat dit pctje wel meer geheugen mag gebruiken.

Is er ergens voor n redelijke prijs sdram 256mb pc100 te vinden?

Voor de kenners:
De pc is een Compaq Presario 7478, met maar liefst 56mb geheugen (althans dat geeft windows aan).

Ik wil dus expres niet iets van het merk Compaq ofzo kopen want dat is gewoon veel te duur. Ik heb het geprobeerd met een pc133 256mb Kingston maar die werkt hier helaas niet in.

Dus als iemand weet waar ik dit kan vinden, meld dit aub. Dit word zeer op prijs gesteld.
Bedankt.

Ik ben een oud pctje van een kennis van me aan t 'oppoetsen'.

Daarbij kwam ik erachter dat dit pctje wel meer geheugen mag gebruiken.

Is er ergens voor n redelijke prijs sdram 256mb pc100 te vinden?

Voor de kenners:
De pc is een Compaq Presario 7478, met maar liefst 56mb geheugen (althans dat geeft windows aan).

Ik wil dus expres niet iets van het merk Compaq ofzo kopen want dat is gewoon veel te duur. Ik heb het geprobeerd met een pc133 256mb Kingston maar die werkt hier helaas niet in.

Dus als iemand weet waar ik dit kan vinden, meld dit aub. Dit word zeer op prijs gesteld.
Bedankt.

Die kan ik nog wel krijgen 256MB sd-ram PC100 .. komt uit een werkende computer..
Wat bied je ervoor? ;)

Welk besturingssysteem ben je zinnens op dit beestje te plaatsen? Weet wel dat Win98 niet meer dan 128 MBb kan adresseren. Een andere goede raad, als je het geheugen toch uitbreidt naar 256, altijd eerst testen, dan kopen want de meeste moederborden zijn zeer kieskeurig wat Sdram betreft.

Jan

Hoi !

De oudere Compaq's zijn "moeilijk" wat betreft geheugen.

Er zit nu 64 Mb in denk ik, met een shared Videochip.

Ik zou niet zomaar een strip kopen, maar eerst proberen op de PC er mee wil opstarten.

En of het MOBO 256 Mb op een slot aan kan, zou ik eerst even nakijken op de Compaq-site.

Anders 128 Mb erbij, en er Win2K opzetten.

Greetz,

Harry.

Welk besturingssysteem ben je zinnens op dit beestje te plaatsen? Weet wel dat Win98 niet meer dan 128 MBb kan adresseren. Een andere goede raad, als je het geheugen toch uitbreidt naar 256, altijd eerst testen, dan kopen want de meeste moederborden zijn zeer kieskeurig wat Sdram betreft.

Jan

Windows XP. Hij draait nu (wonder boven wonder) ook met XP. Wel langzaam, maar goed, da geeft niet.

Hoi !

De oudere Compaq's zijn "moeilijk" wat betreft geheugen.

Er zit nu 64 Mb in denk ik, met een shared Videochip.

Ik zou niet zomaar een strip kopen, maar eerst proberen op de PC er mee wil opstarten.

En of het MOBO 256 Mb op een slot aan kan, zou ik eerst even nakijken op de Compaq-site.

Anders 128 Mb erbij, en er Win2K opzetten.

Greetz,

Harry.

Het moederbord kan tot 512mb dus dat is geen probleem. en het gaat met XP werken.

marktplaats

bezoek anders ook even marktplaats, maar zie hier wel goed naar:
- of hij gejat is
- het goede type (SD of DD ram)
- het goede vermogen
- de prijs
- de locatie, dat je niet heel nederland door hoeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan