Geheugen zorg voor crash

Status
Niet open voor verdere reacties.
zet je ouwe geheuge reepjes er weer ff in en kijk of je nog steeds dat probleem heb.
ik zag ff gouw als jij de laptop heb wa je zegt. is 2gb ht max wat die aankan maja dat geen probleem ma mischien kan je mobo niet egt lekker de 677mhz verwerken.test ff met je ouwe reepjes zou ik zegge anders is die 677 gewoon te hoog gegrepen

Ik kan in mijn bios niet de temperatur zien van mijn cpu.
Wat ik met de cpu fan bedoelde is dat hij dus altijd blijft draaien, het komt er dan op neer
dat de cpu volledig gebruikt wordt door iets waardoor hij dus warm wordt.

Ik kan in mijn bios de grafische kaart ook niet uitschakelen en ben dan ook bang
dat ik geen aansluiting heb voor een andere.

Ik heb een cpu T5500 Core 2 Duo cpu @ 1.66Ghz.

De temperaturen zijn soms rond de 50~55 op het warms, dit is als ik aan het gamen ben.

Ik denk als er geen andere grafische kaart in kan dat er maar 1 ding op zit en dat is 1gb eruit halen, want dan werkt alles wel perfect. Alleen is het dan wel jammer van die ene 1gb module.

Welke linux live cd raad je aan om het evt. mee te testen als het aan windows ligt?

@kleurenvlieg:
Hij werkt wel gewoon met 1 reepje van 667Mhz dus aan die snelheid lijkt het mij niet te liggen.

Laatst bewerkt:
temparatuuren van 50 55 mag met een laptop die temparatuuren liggen nu eenmaal veel hoger, en gpu ships van videokaarten mogern ook gewoon 70 graden worden niks aan de hand ,ik denk dat je gewoon het max vn je mobo vraagt dat vind ik persoonlijk niet egt lekker voor mn pc of voor mn laptop
Als het met die 1gb eruit egt is opgelost ga dank denken om een 512 erbij te doen inplaats 1gb erbij, alles op zn max is eigelijk niet egt vriendelijk voor een mobo

Laatst bewerkt:
Ben het gedeeltelijk met Kleurenvlieg eens.
Wellicht een bankje minder plaatsen. Ook de temperaturen van de Intel CPU
zijn uitstekend en is niets mis mee.

Echter, beste Kleurenvlieg, ben ik het niet eens met de stelling dat 'alles op z'n max' niet gezond is voor het moederbord. Deze word namelijk op een bepaalde specificatie ontworpen en zou ook de maximale uitrusting, om het maar even zo te noemen, moéten kunnen handelen.

Dat zou hetzelfde zijn als het kopen van een erg groot RPG-spel, waarvan je maar 90% van de missies en/of items kunt gebruiken :confused:

Als het moederbord bijvoorbeeld 2Gb ondersteund, hoort dit uiteraard geen complicaties te geven wanneer deze ook daadwerkelijk word uitgerust met 2Gb.

Echter is het door Turbo vermeldde probleem erg vreemd, en denk ikzelf dat dit een hardwarematig defect is. Probeer bijvoorbeeld eens één voor één alle bankjes in slot 1 te plaatsen, en het systeem te starten. Zodoende sluit je uit of de bankjes wellicht defect zijn. [ondanks dat deze reeds met Memtest +86 zijn getest] Doen alle bankjes het middels slot 1, en blijkt dus dat er geen defect in het geheugen zit, kun je een willekeurig bankje in slot 2 plaatsen en het systeem opstarten. Zodoende ook élk slot testen, met steeds één bankje. Wellicht dat er een breuk zit in de printplaat, daar waar een slot aanwezig is. Ikzelf ondervindt naar alle waarschijnlijkheid ook dit probleem.

Dit is in dat geval vergelijkbaar met een los kontaktje. Echter is de enige oplossing in dat geval een nieuw moederbord.

Succes.

Tja ik heb voor de verandering gister nog is memtest86+ aangezet, wat me wel opvalt is dat hij een heel ander chipset vindt dat windows aangeeft. Maar zo doende heeft hij voor 7 uur gedraaid en ook 7x het hele (2gb) kunnen testen.

Zonder enige fouten.

Maar ik weet alwel wat ik ga doen, ik haal er 1 uit (onder mijn toetsenboard) want als er een slot kapot moet zijn, is het die wel.

Misschien kan ik nog wat regelen met FS over dit maar dat betwijfel ik zelf, maar nee heb je, ja kun je krijgen. Na het weekend ga ik maar nog is (voor de laatste keer) met ze bellen en zie dan wel wat ze willen.

In ieder geval bedankt voor het zoeken van de (mogelijk) oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan