geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamhuis

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2001
Hallo,

Als ik taakbeheer start om te kijken of mijn geheugen goed is waar moet ik dan op letten (ben een leek)
Er staat bv cpu 7% (dit wisselt steeds) en wisselbestand 121 mb is dit genoeg of te weinig bij geheugengebruik (kb) staat
Totaal 124756
Limiet 315376
Piek 156112
het zegt mij allemaal niets ik weet alleen dat ik nu XP heb en hiervoor ME en dat het allemaal niet lekker loopt is het zinvol om geheugen bij te kopen.
2 voorbeelden:
mijn zoontje is erg verdrietig omdat ZooTYcoon steeds een verspringend beeld geeft en flikkerd.
Spelpunt doet het ook niet lekker meer.
Wie weet raad?

Alvast bedankt jacqueline

Alvast bedankt

In het rijtje er rechtsboven staat hoeveel geheugen je hebt, 128 mb is voor xp wel het minimum

Welk rijtje bedoel je precies rech er boven staat:
Totalen
ingangen 5665
Threads 302
Processen 23
Of bedoel je dat niet,
Rechts erboven staat:
Fyciek geheugen (kb)
totaal 130544
beschikbaar 44756
Systeemcache 53336
maar het kan dus kloppen dat bv spellen het niet goed doen omdat ik 128 mb heb en xp draai ??

Laatst bewerkt:
Dit programma geeft weer wat op dit moment draaid.

Dus CPU 7% houd in dat er maar 7% activiteit is van jou prosessor.

Wat het geheugen aangaat gebruikt deze wat hij nodig heeft om de boel draaiende te houden en is alleen van belang waneer er een tekort aan is.

Prosessen geeft aan welke toepassingen er op dit moment open zijn. Als je niet weet wat dit allemaal betekend kun je ze een voor een afsluiten en kijken welk programma er mee is gestopt. Het kan zijn dat dit geweigert wordt, maar adt betekend dat deze in gebruik is of dat het systeem niet zonder deze toepassing kan werken. Mocht je nou een verkeerde hebben beëindigd geen nood, start de computer opnieuw ne alles is weer in orde.

Jan

Het idee van een wisselbestandgrootte is dat dat 2 à 3 maal zo groot is als het aanwezige fysieke geheugen (ram). Tel uit je 'winst', als je wisselbestand 121mb is. (121/2=?)Zekers idd bij XP die 128mb terecht als minimum aanhoudt. Geheugen bijplaatsen zou dus een remedie kunnen zijn, maar eerst ff kijken hoeveel er zich reeds bevindt.(configuratiescherm->systeem->algemeen: en daar ergens...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan