Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

giljom

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Ik bezit een Computer Compaq Deskpro EXD/P800/20C/9/64CN EUROA4 daar zitten 2 geheugens in 128 , dus totaal 252 geheugen
nu wil ik er 500 insteken, moeten dat speciaal geheugens zijn van Compaq, of maak dat niets uit en welke zijn de beste en waar moet ik op letten, gaat dat, een van 500 of moeten er dat 2 van 256 zijn, ik heb maar 2 sleuven, en het zijn geheugens met 2 inkepingen.

hi....
Ik kan je geen precies zeggen wat wel en wat niet kan,
alleen maakt het merk niet uit.

Wel moet je letten op het soort geheugen. Je hebt bijv. sdram en DDr geheugen. Dat is verschillend.
Ook moet je even kijken tot hoever je moederebord het geheugen aankan. Ik heb zelf bijv. een P3 moederbord waar 168 pins sdram max. 512 MB in kan (ook met 2 sloten)

Kingston is heel goed of dane electric ook wel.
Als je zelf even in je systeem configuratie kijkt dan kun je wel zien wat er bij jouw in zit. Ik schat gewoon sdram geheugen. zeker als je systeem al wat ouder is

Ik kan het mishebben, maar volgens mij moet je bij compaq ook echt compaq geheugen kopen.

Geplaatst door Tanja1968
Ik kan het mishebben, maar volgens mij moet je bij compaq ook echt compaq geheugen kopen.

Inderdaad je hebt het mis, dat gold alleen voor 'oude' compaq's dus voor het PI tijdperk en zelfs toen kon je gewoon geheugen gebruiken als je het op alle compaq's aanwezige moederbord geheugen maar uitschakelde.

Geplaatst door Tanja1968
aha. Mijn laatste compaq aanvaring was inderdaad een hele oude:D

Je hebt er niks meer aan, maar als je toendertijd meer als 32 mb intern geheugen plaatste werd het standaard aanwezige 4mb op het moederbord uitgeschakeld en kon je ieder fatsoenlijk merk geheugen gebruiken. Even leuk om te weten, hoeveel mensen hebben toendertijd duur compaq geheugen aangeschaft. ;)

@giljom.

Probeer eens uit te vinden hoeveel geheugen jouw compaq ondersteund, het zou mij niets verbazen als dat maar 512mb zou zijn (2×256 dus) en dan ook nog of het single- of doublesided geheugen mag zijn.

[edit]Ik heb al gevonden dat er maximaal 2×256mb in kan, alleen of het single- of double sided mag zijn kan ik nergen terugvinden[/edit]

Tanja waar en op welke url kan ik juist zien welk geheugen ik moet hebben en wat mijn system aankan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan