Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Ik heb een amd k6 computer van compaq. nou wil ik mijn computer upgraden tot 256mb geheugen. Maar ik moet speciaal geheugen hebben voor de pc maar waar kan ik het halen??

Kan iemand mij helpen

Alvast bedankt

Groetjes

Ik moet wel speciaal geheugen hebben dat van compaq is of van kingston maar waar kan ik dat aankomen

Ik zou niet weten waarom je 'speciaal' geheugen zou moeten hebben. Sinds het begin van het pentium tijdperk kan je in compaq ook 'gewoon' geheugen gebruiken. Ik heb hier ook nog een compaq staan met 640 mb 'gewoon' geheugen erin(zelfs pc 100 en pc 133 doorelkaar), werkt allemaal prima.
Ga gewoon naar een fatsoenlijke computerzaak en koop daar het geheugen, kan je eventueel ook nog ruilen.

Ik was gisteren in de computerzaak geweest en hij deed er gewoon 256mb in en hij zag maar 128 mb.
Hij pakte de helft mar en in mijn comp kan 2 keer 256mb.

Hij zei dat ik kingston of gewoon geheugen van compaq moet hebben andere geheugens werken niet!!

Die knakker uit die winkel weet niet waarover hij kletst, compaq gebruikt, zoals reeds eerder gezegd, gewoon geheugen en dure merken zijn echt niet nodig.

Dat geheugenbankje van 256MB zal de geheugenchips aan 1 kant van het plankje hebben (single sided) dat is het probleem, jij moet double sided geheugen hebben. Met andere woorden, aan beide kanten van de module moeten de chips zitten. Dit geheugen is echter schaars (en dus duurder) zoek eens op www.marktplaats.nl

Geef dan het type computer eens door. (exacte omschrijving, dus niet alleen Presario, want er zijn honderder presario modellen).

Het kan natuurlijk ook zijn dat de geheugenbanken elk maar 128Mb aankunnen. heb ik zelf ook al eens gehad met een Compaq.

suc6.

Geplaatst door Canyon
Het kan natuurlijk ook zijn dat de geheugenbanken elk maar 128Mb aankunnen. heb ik zelf ook al eens gehad met een Compaq.

suc6.

:thumb:

Bladzijde 26 van de handleiding geeft inderdaad aan dat er maximaal 128Mb per bankje geplaatst kan worden. Er zijn 2 bankjes waarvan 1 standaard met 64MB is geleverd, 2x128 moet het probleem oplossen.

Ik heb gekeken op de site van compaq en er staat op dat er 2* 256mb geheugen in kan.

Van welke pagina haal jij die wijsheid, want als ik de handleiding bekijk wordt er inderdaad (zie antwoord Tiborv) maar 128 mb per bankje aangegeven.

Hmmzz, aïda vertrouw ik al helemaal niet, ik heb te vaak gezien dat er verkeerde resultaten uit kwamen.

Bij geheugen discount zou ik een ander nummer nodig hebben dan 7460 want die kent die niet, dus dat is niet te controleren.

Blijft het overigens wel heel vreemd dat de handleiding van Compaq zelf, zegt dat er maximaal 2× 128 mb in kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan