geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Het geheugen van mijn pc wordt niet goed weergegeven... er zit 256 in maar hij zegt dat er maar 192 inzit.. waar kan dat aan liggen, en is dat wel goed, heb nu ook problemen met de pc hij gaf aan dat hij hersteld was van een ernstige fout en dat het aan mijn geheugen kon liggen.. ik ben nu een geheugentest aan het doen.. maar waarom geeft de pc maar 192 mb aan ipv 256 iemand enig idee???

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Ik denk dat jij een onboard 64mb videokaart hebt waarbij de videokaart het geheugen van de pc zelf gebruikt

Nee ik heb een onboard 128 mb videokaart, of maakt dat niet uit???
Denk je een nieuwe en snelle pc te kopen..... schiet het nog niet op op deze manier... het is een Pentium 4 3.0 ghz.... 256 ddr geheugen en een 128 mb onboard videokaart.. niet snel dus voor spellen....

Waarschijnlijk heb je via de bios slechts 64 mb videogeheugen geselecteerd.

MVG.

Armand

Of je videokaart heeft zelf 64mb en haalt 64mb van het pc geheugen af

Oh als dat zo is dan voel ik me belazerd hahaha !!!

Het kan nog op de website of factuur/bestellijst staan of anders dell ff bellen

Lerosa

Wat geeft je systeem aan

open microsoft word > help > systeem info

hier kan je vinden.

Totaal fysiek geheugen. [ hoeveel mb staat hier ]
Beschikbaar geheugen. [ hoeveel mb staat hier ]

Virtueel geheugen [ hoeveel staat hier ]

groetjes speedtouch

Totaal fysiek geheugen is: 190,97
Beschikbaar fysiek geheugen is: 70,74
Virtueel geheugen is: 657,47
Beschikbaar virtueel geheugen is: 436,67

En dat is de pc met niks bezig alleen Windows XP home staat erop.

Daar kan je nou niet bepaald veel mee doen met zo weinig geheugen.

Ik zou in dit geval toch een geheugen bankje bij plaatsen van 256 mb.

Als ik het goed heb begrepen zit er een losse video-kaart in en gebruikt hij daarnaast nog eens 64 mb uit het ram geheugen.

Jammer dat ikzelf geen video-kaart on- board heb anders kon ik het even uitproberen, maar volgens mij moet je de on-board kaart uitschakelen in het bios en de losse kaart moet uitzichzelf draaien.

mogenlijk zit hier het probleem, kijk eens in de bios of je hem kan uitzetten de on-board kaart.

groetjes speedtouch

Ik heb er een onboard videokaart van 128 mb inzitten, heb daarnaast geen andere videokaart.... waar kan ik dat zien in de bios?? En wat moet ik dan precies veranderen???
En hoe kunnen ze dan een Pentium 4 verkopen met een 128 mb onboard videokaart en maar 256 ram geheugen dat snap ik dan niet hoor...

Geplaatst door -OPTICAL-
Waarschijnlijk heb je via de bios slechts 64 mb videogeheugen geselecteerd.

MVG.

Armand
Waar kan ik dat precies zien??? Ik zit nu in de bios maar ik weet niet waar ik wezen moet..:confused:

In het bios ergens bij vga, sorry dat ik hier niet echt op kan antwoorden want ik kan het zelf niet uittesten.

En hoe kunnen ze dan een Pentium 4 verkopen met een 128 mb onboard videokaart en maar 256 ram geheugen dat snap ik dan niet hoor...

Misschien kan je beter even kontact opnemen met dell, omdat het om een nieuwe computer gaat.

Een verlies van 64 mb kan ik niet verklaren ik denk hetzelfde als m@rio, of er zit maar een kaart in van 64 mb ???

Zoiezo vind ik 256 mb te weinig, aangezien je ook veel grafisch doet.

En complimentjes voor je mooie site, ik kijk er regelmatig op.

groetjes speedtouch

ih oke,, in ieder geval bedankt voor je antwoord, ik zal anders morgen wel ff naar de winkel terug gaan .. en het allemaal even vragen hoe dat eigenlijk zit.
Is nooit leuk als je een nieuwe pc hebt dat je de volgende dag alweer terug naar de winkel moet.. maarja soms is het niet anders.. tenzijn iemand anders nog weet wat ik in de bios kan doen.

Nog ff een vraagje.. als ik ineens blauwe strepen op het scherm krijg en de pc loopt dan gelijk vast, kan dat ook met het geheugen te maken hebben.. ik begin steeds meer het idee te krijgen dat er wat mis is met het geheugen of de videokaart of in combinatie, omdat de videokaart onboard zit.

Volgens mij moet je het daar inzoeken ja

zelf heb ik wel eens een defect geheugen bankje gehad, 1 bankje van de 2 was stuk.

computer loopt vast, dipt als het ware en start opnieuw op, of het beeld bleef vast staan.

In jou geval met een nieuwe computer kan je hem beter terug brengen en vertellen wat voor problemen je hebt, laat gelijk het geheugen vergroten naar 512 mb, dan werkt de pc veel fijner ondanks alle beweringen vind ik 256 mb met Xp aan de krappe kant.

succes en laat ons de uitslag even horen.

groetjes speedtouch

Ja inderdaad, ik ga er zo mee terug en was ook al van plan om er wat geheugen bij te zetten , want ik vind het ook wel erg krap hoor... bedankt in ieder geval voor de reactie.

Het is allemaal weer goed hoor, ben ermee naar de winkel terug gegaan, en ze hadden in het logboek gekeken en zagen dat Norton de grote veroorzaker was... ze hebben de fouten weggehaald en ik heb er een geheugenbankje van 512 in laten plaatsen en het draait weer als een zonnetje... iedereen bedankt voor de reacties. :thumb:

je ken ook een losse beeldkaart kopen en dan die onboard uitschakelen dat heb ik ook bij een andere computer van me gedaan want ik ben zo i zo niet zo dol op dat onboard gedoe

Ja dat wil ik met de tijd ook doen.... maar eerst maar weer ff wat centje sparen hahaha dit systeem kostte me al genoeg voor nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan