geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
hoe krijg je die geheugen groter

Bijlagen

• intern geheugen.jpg
    intern geheugen.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 61
Je kunt inderdaad geheugen bijplaatsen.
Maar misschien is het al voldoende om steeds voor een ruime hoevelheid vrij geheugen te zorgen.
Op mijn 6 jaar oude 366 MHz machientje gebruik ik RamBooster daarvoor - werkt ook onder XP, al wordt dat daar niet vermeld.
Sindsdien loopt mijn computer nooit meer vast doordat er teveel programma's geopend zijn. Ook het "stotteren" van muziek op momenten dat er grote bewerkingen plaatsvinden is een stuk afgenomen.
Kijk maar eens naar het screenshot en let vooral op het aantal draaiende programma's (11) en achtergrondprocessen (10). Zelfs dan draait alles nog soepel. Als ik op dat moment RamBooster uit zou schakelen, zou alles binnen een paar minuten vastlopen.
Op deze pagina vind je de aanbevolen instellingen van het programma voor verschillende hoeveelheden RAM.
(Die instellingen bereik je via Edit > Preferences.)
192 MB staat daar niet bij, maar je kunt daarvoor de volgende instellingen gebruiken.

Alarm Level: 24MB
Amount of RAM to free at Alarm Level: 48 MB
Run only if CPU-usage is below this: 80%
Interval to refresh screen: 1 (sec)
Times to retry optimization: 3
Be sure the check mark is in the box next to "Run automatically"

Voordat je geheugen bij gaat kopen zou ik dus eens proberen of dit programmaatje misschien al voldoende is.

Guus.

Laatst bewerkt:
ok ik zal het proberen

ik wil graag battlefield 2 kopen en die heeft meer mb ram nodig vandaar dat ik deze vraag stel

Geplaatst door marcelklip
ik wil graag battlefield 2 kopen en die heeft meer mb ram nodig vandaar dat ik deze vraag stel
Ik zie dat dat programma 512 MB RAM nodig heeft (én een 128 MB videokaart). Met 192 MB - met of zonder RamBooster - gaat je dat niet lukken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan