Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

samderaes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2011
hallo iedereen
het probleem zit zo:
Ik heb een laptop : Acer Aspire 5738Z
En mijn geheugen is op. Ik heb nog ongeveer 4 gb.
Mijn computer is dus ook best wel traag. Maar ik erger me vooral aan het feit
dat ik niet weet waar al dat geheugen naar toe is.
Ik heb ongeveer 250 gb aan muziek en films en pak 10gb aan programma's en spelletjes.
Waar zijn in godsnaam die 200 andere gb naar toe. Dat kan toch niet alleen van bestanden zijn?
Wie kan mij helpen?
let me know, kan ook altijd mailtje sturen naar Modedit: mail adres verwijderd. Reageren doen we via het forum!!
Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
welkom op Helpmij
je zou eens kunnen kijken onder msconfig wat er allemaal mee opstart. Onder taakbeheer>processen kun je zien waar je geheugen allemaal blijft en wie wat gebruikt.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Weet niet hoe groot de hd is maar neem aan 500 gig Geen verborgen bestanden wat geeft de hd zelf aan in verkenner . wat geeft schijfbeheer weer ?

Hey beide :)
Ik heb die msconfig. gebruikt en mijn computer start inderdaad al wat sneller op.
Maar ik snap niet goed wat je met verborgen bestanden bedoeld.
En 'processen' heb ik ook geprobeerd, maar ik weet niet wat ik mag beeïndigen zonder mijn laptop te laten crashen :p

Het kan zijn dat een deel van je hd een verborgen partitie is. Dit komt met voorgeïnstalleerde besturingssystemen wel vaker voor. De verborgen partitie is dan de herstelschijf.

Je kunt eventueel via de verkenner achterhalen welke mappen erg groot zijn en vervolgens kijken wat er nu precies in de mappen zit. Heb je trouwens al aan schijf opruiming gedaan? Leeg ook de prullenbak en controleer eens hoe groot de verschillende mappen zijn geworden van je mailprogramma (gebruik je outlook, live mail oid?)

Het is lastig om op afstand aan te geven wat dé veroorzaker is. Daarvoor zijn er simpelweg te veel mogelijkheden.

Gr
Lemmy

Ik gebruik Hotmail
En als ik via verkenner zoek naar grote mappen ( C:schijf )
Heb ik verschillende mappen, maar er staat nooit een grootte achter.
Wel zijn er sommige mappen 'verlicht' ( het pictogrammetje is minder goed zichtbaar )
Da zijn MSOCache en ProgramData.
Is het een van die mappen waar ik iets met moet doen?
En ik heb juist CCleaner gebruikt.
Dus daar zit het probleem ook niet.
Alvast bedankt

Achter de mappen zelf wordt inderdaad geen grootte aangegeven. Je zult, om dat te achterhalen, per map dit moeten uitzoeken. Dus rechts klikken en dan kiezen voor 'eigenschappen'.

In de 2 voorgaande berichten staan programmaatjes die dat wellicht wat makkelijker voor je doen. Folder Size 1.3 is een vergelijkbare optie.

De 'verlichte' mappen zijn o.a. mappen met systeembestanden. Ook mappen die standaard 'verborgen' zouden staan in Windows zijn 'verlicht'. Een beetje kort door de bocht gesteld: Windows geeft niet voor niets deze mappen (als ze zichtbaar zijn) een iets afwijkend uiterlijk. In het algemeen: beter om ze te laten staan dus.

Als je schijfopruiming hebt uitgevoerd en de prullenbak hebt geleegd is het misschien een goed idee om een van genoemde progarmma's eens te proberen. Dan kun je in ieder geval snel zien welke mappen nu veel ruimte innemen en kun je van daaruit verder kijken of daar wellicht onderdelen uit zijn op te ruimen

Gr
Lemmy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan