Geheugenconflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qaholom

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Berichten
6
Ik heb al enige tijd last van vreemde foutmeldingen en vastlopingen op mijn computer. Ik heb veel zoekwerk verricht en kwam eerst uit bij mijn videokaart: de GeForce FX 5200 (256 MB). Na verscheidene aanpassingen te hebben gemaakt, geloof ik oprecht dat mijn videokaart het probleem niet is. Na nog verder zoeken kwam ik uit bij het volgende:

irq7gn.jpg


Blijkbaar zijn er enkele apparaatconflicten; met name de controller voor directe geheugentoegang is interessant, daar het spel 'Guild Wars' vaak vastloopt met de foutmelding 'Memory at address <bla bla bla> could not be read!'. Ik heb mezelf ingelezen in de problematiek van geheugenadressen, maar weet niet hoe ik dit probleem op kan lossen. Mag ik praktisch advies om deze conflicten op te lossen?

Bij voorbaat dank.
 
Wat je daar laat zien is de opsomming van gedeelde bronnen, indien er een conflict zou zijn, wordt dat met rood aangegeven, dat is daar niet het geval, oftewel, daar is niets te zien over conflicten, alhoewel je de interne modum in de bios uit kunt zetten, indien je hem toch niet gebruikt.

Handiger is het misschien, indien je foutmelding met code krijgt, deze hier neer te zetten.

Ook EventVwr.msc in uitvoeren intiepen en de logboeken van systeem even napluizen kan ook info opleveren over het probleem.

Die video kaart is, neem ik aan, passief gekoeld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan