geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
De pc van mijn zoon ( winxphome)(512 mb) geeft de volgende fout aan:kernel_data_inpage_error.
...bezig met opstarten van de fysieke geheugendump.

Vervolgens blijft ie hangen totdat ik 'm uitzet. Opstarten en dan na ongeveer 5 minuten hetzelfde verhaal.
In systeem staat de geheugendump ingesteld op -klein- (64kb) en staat een vinkje voor: bij systeemfout automatisch opnieuw opstarten.

Een defragmenteerpoging is gestrand vanwege de foutmelding:het scannen is afgebroken als gevolg van een fout in bestand C:\windows\prefetch\HELPSVC.EXE-2878DDA2.pf

Uiteindelijk geeft deze pc nu aan dat hij de vaste schijven niet kan vinden. Een bezoekje aan het BIOS leert mij dat zowel de F3 toets als het laten autodetecten niet meer werkt. Hij blijft uninstalled aangeven.

Is deze harde schijf overleden of is dat te snel geconcludeerd?
Wie weet raad?

toegevoegd: deze vraag zou ook onder het item: harde schijf geplaatst kunnen worden gezien de afloop van het verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of ik het probleem kan verhelpen. Maar bent u in het beziet v.e. opstartdiskette? Zo ja, dan zou u uw zoon pc daarmee kunnen opstarten en kijken of een fysieke geheugendump ook gemaakt wordt. Waarschijnlijk is de vrije opslagcapaciteit v.d. HD niet al te groot meer. Wanneer het systeem eenmaal met de opstartdiskette opgestart is kunt u de hoeveelheid vrije ruimte op de HD even bekijken en het ook hier even te melden.

Dennis.
 
Helaas, met de opstarttdiskettes kom ik tot 3, daarna geeft hij aan niet verder te kunnen omdat er geen harde schijven herkend worden.
Met de xphome cd opstarten geeft hetzelfde aan.
De pc zal terug moeten naar zijn schepper waar de hd waarschijnlijk moet worden vervangen.

Bedankt voor het meedenken enne....zeg maar gewoon jij en jou hoor :)
 
Geplaatst door hendricus
De pc zal terug moeten naar zijn schepper waar de hd waarschijnlijk moet worden vervangen.
En misschien ook al geprobeerd de IDE-kabels goed aan te drukken en eventueel ook nog desnoods het batterijte eruit te nemen en na ruim 20 seconden het weer in te zetten?
Geplaatst door hendricus

Bedankt voor het meedenken enne....zeg maar gewoon jij en jou hoor :)
Probeerde even beleefd te zijn, maar goed dat is dat bij deze afgesproken.

Dennis.
 
Laatste en afsluitende bericht: de hd was stervende en wordt vervangen! (kabels aandrukken en batterijtje uitnemen en terugplaatsen was dus niet meer nodig:) ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan