Geheugendump?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldronaldo

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Goedendag,

Het probleem dat ik ga omschrijven heb ik wel vaker eenmalig gehad op een andere computer maar nu is het permanent.
Mijn scherm wordt blauw. Krijg de mededeling IRQL (of ziiets en iets ervoor) is less or equal than................. (degene die een antwoord weten op mij vraag zullen wel weten wat ik bedoel).
Windows begint dan met een geheugendump. Je wordt aangeraden je systeem uit te zetten en bij herhaling hardware en of software opnieuw te installeren geloof ik.

Nu is dat een wat vaag probleem waardoor je soms niet weet waardoor het komt lijkt me maar ik weet precies waar het aan ligt alleen weet ik niet hoe het gekomen is en wat ik er aan kan doen.

Het probleem doet zich voor op mijn laptop.
Mijn laptop is via een nerwerkkabel (dus niet draadloos) verbonden met mij PC.
Ik heb nog zo een ouderwets USB modem maar dat heeft altijd perfect gewerkt dus dat is het probleem niet.
Als mijn PC en laptop in netwerk zijn is er ook geen probleem.

Het probleem ontstaat als ik inbel met het modem via mijn pc. zodra mijn laptop dit doorkrijgt start de geheugendump en crasht dus mijn laptop. Dit is echt de enige manier waarop dit gebeurt. Bel ik in op de PC zonder netwerkverbinding geen probleem op de PC; Bel ik op de Laptop geen probleem maar bel ik zoals altijd gebruikelijk is geweest in via de pc en mijn laptop staat in netwerk dan chrasht de laptop.

War kan ik hier aan doen? Het is voor de duidelijkheid dus wel de bedoeling dat ik via mijn pc in kan bellen en via laptop serie geschakeld dus gelijktijdig op het internet kan. Ik lees weleens formateerje computer en installeer al je software en hardware opnieuw bij zo een probleem maar dat vind ik een beetje zonde als het probleem zo klein lijkt en zo duidelijk het probleempunt is te achterhalen

p.s. ik heb ook een virus gehad. Zo een vervelende waarlangs ze aan je postbankgegevens willen komen. Deze is inmiddels weg maar misschien is die de oorzaak geweest van de problemen. Ik vind het vreemd dat ik met mijn netwerk geen problemen en met mijn internet geen problemen heb maar wel als ik ze dus gelijktijdig laat draaien.

Doe eerst eens onderstaan

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Oh ja nog vergeten te zeggen.

Systeemherstel werkt ook niet meer. Het werkt in zoverre dat het herstelunten aanmaakt en ik deze kan aanklikken. De computer gaat dan herstarten maar als hij geladen is zegt hij dat hij de pc niet kan herstellen naar het egkozen herstelpunt.

PS. computer start niet uitzichzelf opnieuw op.Ik druk hem zelf uit als geheugendump bengint, maar als ik het goed begrijp moet ik dus laten weten wat er precies vermeld wordt in dat blauwe scherm?

Ja dat grote cijfer zoiets 0x 000000 en er staat links onder in het scherm dan nog een fout melding

fout is stop
0x000000D1 (0x0000000, 0,0000002, 0x0000000, 0x0000000)

Hoop dat dit voldoende info is

Heb iets heel stoms gedaan ben ik bang.

Omdat ik dus met dit probleem zat heb ik ook al windows opnieuw geïnstalleerd.
Ik kon echter de windows cd en verpakking die bij mij computer zat niet vinden en heb ik een kopie met kopie serienummer geïnstalleerd.

Nu werd mij dus dat bestand aangeraden om dit te downloaden. Hij gaf echter aan dat ik een illegale versie van windows gebruikte en dit klopt. In de tussentijd hebben die genieperds van microsoft echter wel Windows Genuine Advantage gedownload op mijn computer maar geen nood er was een optie dat ik mijn serienummer opnieuw kon opgeven

Ik dus mijn code zoeken en ja gevonden,stond gewoon op de onderkant van de computer en dit proberen. Hij gaf aan validatie niet gelukt probeer naar opstarten opnieuw of via telefoon. Ik dus doen, maar nu gaf hij dat weer aan maar ook
DAT MIJJN WINDOWS BINNEN 30 DAGEN GEACTIVEERD MOET WORDEN en anders in zijn geheel niet meer werkt.

Waarschijnlijk door dat geniepe windows genuine advantage kan ik nu ook niet meer een illegale versie van windows installeren (dus ook niet degene die ik even hiervoor had ge:installeerd maar waarmee ik dus geen updates kon krijgen).
Ben beetje radeloos.

Ik heb nog een wel een vaste pc maar hier kan ik ook de originele code niet van vinden. Verder is mijn vraag hoe vaak (op hoeveel computers) je een code van het besturingssyteem windows mag en kan gebruiken? Als ik de code van mijn vaste pc vind kan ik die dan op een 2e computer gebruiken. Kan ik in mijn computer zoeken naar de code waarmee deze geristreerd is?

HEt zou toch ook raar zijn als mijn pc na een paar maanden kapot is, ik windows ook weg kan gooien omdat maar op 1 computer je dat mag gebruiken.
Overigens snap ik ook niet dat mijn activeringscode (geplakt onderop mijn computer) niet werkt. Ik heb deze echter wel uit 2e hand dus ik weet niet wat hier mee gebeurd is natuurlijk.

Hoi !

Ik zou maar niet verder rommelen , Microsoft bellen en daar je probleem voorleggen.

Je mag WinXP inderdaad maar op 1 PC installeren.

Heb je te(veel) hardware vervangen, moet je opnieuw aktiveren, on-line of telefonisch.

OEM-versie's moeten altijd telefonisch geaktiveerd worden tegenwoordig. Als je gewoon hardware hebt vervangen, dat uitlegt en je XP-versie niet op andere PC's hebt geinstalleerd doen ze daar echt niet moeilijk over (eigen ervaring).

XP-stickers op een tweede-hands PC zeggen niet zoveel, omdat je niet weet wat de vorige eigenaar al met die key heeft uitgehaald.

Greetz,

Harry.

Ja Harrie bedankt voor de tip

dat laatste snap ik alleen ik heb eerst dus een code van internet gebruikt
Daarna heb ik deze proberen om te zetten in mijn eigen code (dus via de sticker aan de onderkant laptop en waar hij volgens mij altijd op gedraaid heeft) maar die werkt ook niet en nu is het dus na 30 dagen gedaan en stopt die met werken.

Maar hoe kan en moet ik zo een verhaal dan brengen dat het meeste succes heeft. Kijk ik weet niet hoe makkelijk het is om een code te generen of voor mij part te raden en het is daarnaast een laptop en die is dus mobiel staat wel eens ergens en als iemand die code overgenomen zou hebben of wat dan ook dan is die ook al vermenigvuldigd maar goed. Feit is gewoon dat die niet wil werken.

Jij hebt het over hardware vervangen van je computer, en als je dan windows opnieuw moet installeren je dan ook dit activeringsprobleem kan hebben omdat hij aangeeft dat je exemplaar niet "meer" origineel is. Moet ik het over die boeg gooien dan via een telefoongesprek? En wat nu als mijn code gestolen, misbruikt of wat dan ook is en veelvuldig gebruikt is. Kunnen ze dat ook zien of kunnen hun alleen maar opmerken meer dan 1 keer gebruikt?

Misschien is 1 keer gebruiken, 1 keer vervangen door een illegale code en dan weer opnieuw de legale code proberen ook wel genoeg voor dit probleem. Feit is alleen dat ik zo stom geweest lijkt te zijn door de computer opnieuw te laten opstarten en wel via de telefoon zou activeren en registreren. Door dat activeringsprobleem dreig ik nu over 30 dagen geen werkende laptop meer te hebben of weer heel wat euro's armer te zijn.

Alle tips om dit op te lossen inclusief een goed verhaal voor de telefoonmedewerker is welkom )ook wat voor soort hardware vervanging voor deze problemen zou kunnen zorgen). Ik kan hem bovenstaand verhaal vertellen maar zouden ze daar genoegen mee nemen? Ook al is het zo gegaan. Ik kan ook zeggen dat mijn computer gechrast is, ik onderdelen heb moeten ontvangen, opnieuw de software heb moeten installeren en dit probleem kreeg. Maar als ik dat doe moet ik wel weten of hun niet meer kunnen achterhalen als mij. Ik weet ik dus niet of door mij toedoen, van illegale weer naar vermoedelijk originele het probleem is of mijn code gewoon misbruikt is door derden. Dat laatste weet ik dus niet maar die stickers zijn voorzien van barcode en alles en het lijkt me dat hoewel meermalig gebruikt door derden de bezitter van die code toch feitelijk de eigenaar is van de origenle versie en niet derden die deze code alleen maar gekraakt of gestolen hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan