Geheugenfout op positie 00000000005

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Regelmatig krijg ik bij het afsluiten een read data error op positie 5. Ik heb twee geheugenblokjes van 1GB en die heb ik gewisseld om te zien of de fout mee gaat maar het blijft op positie 5.
Het moederbord is een Shuttle FN41. het geheugen 2 blokjes PC2700 van 1 GB, Systeem Windows XP SP3.

De problemen ontstonden na videoproblemen met Skype, die heb ik opgelost door een lagere versie van Skype te installeren. Maar de Logitech Camera software gaf nog steeds problemen met de Camera. Ik heb de Logitech software verwijderd en de camera werkt nu op het Windows software voor camera's. Skype met Video werkt nu goed.

Vraag: In welke richting moet ik zoeken om deze fout op te lossen?
Jaap
 
Surprise, Surprise, geen enkele fout gevonden tijdens 4 uur check per geheugenmodule.
Kijken hoe het nu verder gaat.
Bedankt voor de hulp,
Jaap
 
Maar wat moet ik nu met het volgende

No disc
Exception Processing c0000013 75b0bf7c 4 75b0bf7c 75b0bf7c

Jaap
 
Iets in de USB zitten en in de bios de optie om van de USB booten bovenaan staan?
 
Fout heeft zich dus opgelost, maaaaar de problemen met XP blijven na dit gebeuren en na de Windows Update van 8 oktober. Maar dat is weer een ander verhaal gezien de vele klachten op HelpMij.
Ik sluit dit af.
jaap
 
Onbegrijpelijk allemaal voor de helpers hier, maar ja.
Geen echte feedback en dan wordt wel erg lastig.
 
Dat komt omdat er zelf ook niets van snap!!
Wat er gebeurd is, vind je terug in diverse vragen van de afgelopen week. Update van Windows XP SP3 op ongeveer 8 oktober, kennelijke een grote update want diverse mensen klagen over vastlopen van het systeem en een programma SVCHOST.EXE die kennelijk het hele systeem blokkeert . Na de installatie loopt svchost.exe regelmatig gedurende langere perioden en kun je niets meer met het systeem doen. Vandaar dat ik deze update als XP-killer heb gedoopt.
Maar alles loopt nog totdat ik Google Earth opstart. Nog voor het logo van Google kan verschijnen gaat het systeem in "Full Stop". Echt niets meer mee te beginnen. Herstarten. Heb Google Earth verwijderd, maar het systeem lijkt in niets meer op wat het was geweest. Missende wachtwoorden, opties die aanstaan die niet aan moeten staan, systeemherstel dat UIT staat en ga zo maar door.
Ik heb ook de diverse reacties en commentaren van deze week doorgenomen maar er waren gelijkluidende berichten maar oplossingen die niet voor mij werkten.

De benadering die ik nu kies is dat ik stap voor stap de toepassingen weer op de rails zet. b.v. Ik gebruik al sinds jaar en dag Thunderbird als mijn mailer en lees daar ook de het Nieuws mee. Die Newsserver verlangt nu ineens een wachtwoord. Nooit een probleem mee gehad.

Snap je dat ik Windows Update nu even uit heb staan.... Ik heb het er even helemaal mee gehad.

Sorry voor dit lange verhaal, maar het moest er even uit.
Jaap
 
Laatst bewerkt:
Ter afsluiting even blikken naar mijn andere vraag over hetzelfde onderwerp. Ik heb de slaapstand uitgezet in Energiebeheer van Windows XP en in de Bios S1 op S3 gezet (suspend to RAM). Voorlopig blijven de fouten weg.
Dank voor de assistentie.
Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan