geheugengebruik bij opstarten al erg hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjorritz

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Hallo,

Sinds een aantal weken kan ik helemaal niks meer met mijn computer. Bij het opstarten al is het geheugen gebruik rond de 1 GB. Ik heb echter geen enkel programma aanstaan, alleen maar windows XP. Zelfs de virusscanner heb ik al uitgezet. In de processenlijst (taakbeheer) kan ik ook niets bijzonders vinden. Nu weet ik dat mijn computer sowieso niet meer 1 van de snelsten is. Maar op mijn andere computer waar ik vrijwel dezelfde programma's op heb staan gebruik maar 350 Mb en dan heb ik firefox, outlook, virusscanner en dergelijke allemaal draaien.

Heeft iemand een oplossing voor sit probleem?

Groeten

Kan je wel in veilige modus komen en dan eens goed scannen met een anti virus programma en malware programma....

Kan je wel in veilige modus komen en dan eens goed scannen met een anti virus programma en malware programma....

Ga ik proberen zodra ik thuis ben.. Is het trouwens ook een mogelijkheid om het systeem terug te zetten met systeemherstel?

alvast bedankt

Ga ik proberen zodra ik thuis ben.. Is het trouwens ook een mogelijkheid om het systeem terug te zetten met systeemherstel?

alvast bedankt

Dit weekend heb ik in de veilige modus Avira, Hitman Pro, en AVG gedraaid. Alle drie kunnen geen verontrustende bedreigingen vinden. Ik heb alleen mijn vraagtekens bij AVG. Ik bedacht me net dat, nadat ik deze geïnstalleerd had de problemen kreeg. Heb geprobeerd het programma weer te verwijderen. Helaas laat mijn computer dat niet toe. Uninstall werkt niet :S.
Kan dit de boosdoener zijn en hoe kan ik deze toch verwijderen?

groeten

Ik heb dit probleem ook. Heb je hier al een oplossing voor gevonden?

Het is inderdaad wel vrij veel. Ik zit hier op een halve gig met ook nog Opera aan met een stuk of 7 tabbladen.

Als je in de windows taks manager kijkt. Welke processen nemen dan veen memory in gebruik?
(bij mij is dat bijv Opera met 149640K (logisch) en svchost met 33, explorer met 21 en ccc met 13. In totaal draaien er 33 processes -> nog een vrij schone installatie)

Eigenlijk geen enkele boven de 3000. Alleen sidebar, taskmgr en explorer nemen 3000 in beslag.

Maar dat wil toch niet zeggen dat vista de gehele 1gb gebruikt? Want ik kan verder geen enkel programma gebruiken. Als ik een browser start doet ie er al 5 minuten over.

Dat klopt. Ik wilde de eigenaar van dit topic alleen vragen of hij een oplossing had gevonden maar toen werd er door andere gebruikers op mijn vraag gereageerd.

Ik zal me niet meer met dit topic bemoeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan