Geheugengebruik PHP site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uturn

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Goedemiddag,
Ik ben bezig een Web applicatie te bouwen in PHP + MySQL door gebruik te maken van WAMP server om de site te testen. Nu was ik aan het rondneuzen voor een domein provider om de site te hosten. Ik zag dat het beschikbare PHP-geheugen nooit meer is dan 225 MB, maar meestal 128 MB. Ik ben geen professionele programmeur en ik weet niet precies hoeveel mijn site gebruikt, maar ik weet wel dat ik best veel data in arrays opsla. Met memory_get_usage() heb ik zo even gechecked en ik krijg bij aanvang een waarde van ca. 1 GB en nadat ik wat data heb ingevoerd en verwerkt via de site een waarde van ca. 2.7 GB. De filefolder van de site is maar 248 kB.
Betekent dit dat ik die site nooit gehost krijg omdat het geheugengebruik te hoog is? Ik zou wel iets efficienter met het geheugen kunnen omgaan door data in files op te slaan, maar het lijkt erop alsof mijn programma 25x meer geheugen nodig heeft dan providers beschikbaar stellen. Dit baart me wel wat zorgen, maar misschien begrijp ik het verkeerd.

Als je geheugengebruik zo hoog is, dan zul je bijv. moeten gaan kijken naar een VPS. Kun je zoveel geheugen aan laten toevoegen als dat je budget groot is.

Bedankt voor de tip!
Of ik ga kijken of ik de 'applicatie' kan omzetten naar een exe(cutable) met PHPEXE of ExeOutput, dat kost me veel minder.

Ik vind het alleen wel vreemd dat mijn site zoveel geheugen in beslag neemt, wat dat betreft is 128MB dan toch wel erg weinig voor een website met enkele formulieren.

Niet zo moeilijk gewoon meer iets meer kijken of uitzoeken.

denk aan cach en ob_start nu als je slim bent (hangt af van aantal pagevieuws)
kan je delen niet tegelijk via ob functies cachen let op dat je een verschuiving van tijd gebruikt.

dat er een even en oneven tijd is en een verschuiving.Dit zal maken dat niet elke ob tegelijk zal vernieuwen (dit kan niet op inlogproducten).
ik gebruik een gesplitte cach ik kan elk object in cach draaien elk stuk en elke pagina in mijn nieuwe versie en is nog niet af .

het is niet éénvoudig om geen overlappers te hebben en geen fouten dus enkel voor slimmere en betere programmeur.

PHP:
        public function makecach($location,$name,$html){
            return file_put_contents($location."_".$name."_".$v.".cache",$html);
        }
        public function getcach($location,$name){
            return file_get_contents($location."_".$name."_".$v.".cache");
        }
LET OP: bij deze constructie mag $name en $location niet van buiten kunnen worden ingevoerd zie phpinjectie en mogelijke problemen ervan

Laatst bewerkt:
Ha, ik had er toch al wat naar zitten zoeken. Zoals ik al zei ben ik geen professioneel programmeur.
Ik begrijp niet veel van jouw antwoord kenikavanbis :o

Als ik mijn site kan omzetten naar een exe ben ik al blij.

Bij mijn weten is php nog altijd een lijninterpreter

dus "Als ik mijn site kan omzetten naar een exe ben ik al blij." het bestaan hiervan is me onbekend

het enige wat men wel kan is de commentaar uit de php halen en appart zetten.
of iets zoals een phar.

Google maar op ExeOutput en PHPEXE...
Ik heb de trial versie al geprobeerd, lijkt te werken, behalve het MySQL en externe file gedeelte, maar dat komt wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan