Geheugengebruik van de computer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0204

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
131
Goedendag,

Ik stel geen vraag hoeveel geheugen 32bit en 64bit nou pakt etc. Dat snap ik allemaal nog net wel:p.

Waarom meer dan 4GB geheugen gebruiken als je toch nooit boven de 3GB geheugen komt?

Momenteel 24GB DDR3 geheugen erin gepompt, maar komt niet eens boven de 3GB uit...:S.
nieuwste spellen, photoshop suite, videobewerking...etc...zelfs multiple tasking (alleen invloed op mijn sixcore 980x) gebruik ik, maar geen1 komt boven de 3GB uit...

Leg eens uit...
 
momenteel 24GB DDR3 geheugen erin gepompt, maar komt niet eens boven de 3GB
hoe krijg je zoveel geheugen in een pc ??(met een hamer???) tuurlijk gebruikt ie niet zoveel

o btw hij schrijf een heleboel naar de pagefile een soort van extra ram geheugen die op je hdd staat (dat je als je 24 gb denk ik niet eens nodig hebt)
 
Laatst bewerkt:
hoe krijg je zoveel geheugen in een pc ??(met een hamer???)
Niet zo moeilijk, men neme 6 geheugen modules van 4GB en je hebt 24GB in je systeem zitten. Indien men maar 4 sloten heeft 4 geheugen modules van 6GB. De huidige moederborden kunnen tegenwoordig ook veel geheugen aan. Ondersteuning van 12, 16 of 24GB is niet uitzonderlijk meer. Heb hier ook een moederbord wat 24GB geheugen aan kan.

Indien je vaak met virtuele machines werkt, kom je eigenlijk nooit geheugen te kort.
 
sorry ik ben een beetje verbaast ik heb nog nooit zoveel geheugen in 1 pc gezien of over gehoord

o btw wat doe je allemaal met die pc als het alleen is wat je zojuist heb gezegd vind ik 24 gb een beetje overdreven

de aller nieuste spellen gebruiken nog niet meer dan 3 gb max

ik heb 4gb in mijn laptop zitten met win 7 64 bit en ik heb nog nooit meer dan 3 gebruikt schommelt meestal rond de 1gb en de 1.5gb of zo(als ik niks doe)
 
Laatst bewerkt:
Voor het gebruik wat de TS beschrijft is het erg overdreven. Zoals gezegd als je met virtuele machines wil werken is veel geheugen prettig. Hoe meer je per machine kunt toewijzen.

PS ik heb mijn moederbord nu bijna twee jaar. Toen ik deze kocht zag je ook al meerdere fabrikanten moederborden met 16 of 24GB ondersteuning leveren. Ik heb 6GB erin zitten en in een tweede machine 8GB.
 
Geheugen gebruik windows

Ik had de zelfde vraag een tijdje geleden. Ik wilde mijn pc sneller maken door er meer intern geheugen in te plaatsen.
Gelukkig dat ik eerste een beetje heb lopen rond kijken of dat nou wel zo slim is.
Kwam een website tegen die uitlegde dat het uitbreiden van het geheugen niet altijd het doel haalt om je pc te vernellen.
Het hangt af van de hoeveelheid geheugen die je pc nu heeft, je systeem architectuur
x83 of x64 en de versie van Windows je hebt.
Zal je de site geven dan kun je het zelf eens na lezen: Gheugen uitbreiden maakt altijd je pc sneller?.

Dus het is nog al afhankelijk van heel wat factoren!
Groeten
 
PS ik heb mijn moederbord nu bijna twee jaar. Toen ik deze kocht zag je ook al meerdere fabrikanten moederborden met 16 of 24GB ondersteuning leveren. Ik heb 6Gb erin zitten en in een tweede machine 8GB.

zal toen knap prijzig zijn geweest ik zie ze nu op alternate nog met een max van 14gb(en die zijn al duur)
 
Laatst bewerkt:
Was inderdaad prijzig toen, was het vlaggeschip van Gigabyte. Echter koop ik mijn systemen niet om na 2 jaar compleet te vervangen. Doe ongeveer 5 jaar met een systeem, met wat upgrades.

Heb m'n pc die als server dient tot 7,19GB aan geheugen gebruik gekregen;
[smallimg]http://casemoddingproject.dnsalias.com/Geheugen%20gebruik%20server%207GB.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)

Maar goed even afwachten wat de TS zegt.
 
Laatst bewerkt:
als ik dat probeer crasht mijn pc:d

maar goed ik wacht op reactie van ts
 
Nou, het is een setje in hexachannel. Ik heb het besteld omdat mijn moederbord het kwijtkan.

Ik kan best mijn configuratie hier geven, maar dat heeft weinig zin denk ik en beantwoord mijn vraag niet. Als iemand naast dat ik zoveel geheugen in mijn pc heb nog iets anders te vertellen heeft wat mijn vraag dusver kan beantwoorden graag:D.

hierbij alsnog mijn setup, niet dat dat nodig is:
moederbord: sabertooth x58
processor: intel core i7 extreme 480x
geheugen: GEIL DDR3 Value Serie Hexa-channel
voeding: Procase PIZ1038-EPS
videokaarten: 3x asus gtx480
br-brander: Lacie d2
br-speler: Plextor PX-B310U
harde schijven: 2x OCZ OCZSSD3-2VTX240G
Behuizing: Thermaltake level 10
tv's als monitors: 3x LG 32LE5300
Afstandsbediening: Logitech 1100 inclusief extender.
Waterkoeling CPU: CoolIT vantage met digitale thermometer van Innovatek
Chipset Koeling: EKL Alphenfohn
Fans: Enermax UCAPV14A-R

Ik gebruik de pc voor de laatste en zwaarste spellen, videobewerking waarbij er veel gerenderd moet worden, photoshop, autocad, vmware, meerdere beeldschermen voor pokeren:p, server, al bij alveel multitasking.

Maar het beantwoordt mijn vraag nog steeds niet na veel zoeken.

Alvast bedankt
 
Niet zo moeilijk, men neme 6 geheugen modules van 4GB en je hebt 24GB in je systeem zitten. Indien men maar 4 sloten heeft 4 geheugen modules van 6GB. De huidige moederborden kunnen tegenwoordig ook veel geheugen aan. Ondersteuning van 12, 16 of 24GB is niet uitzonderlijk meer. Heb hier ook een moederbord wat 24GB geheugen aan kan.

Indien je vaak met virtuele machines werkt, kom je eigenlijk nooit geheugen te kort.

Waarom veel geheugen als je toch er nooit aan komt?
hoe krijg je zoveel geheugen in een pc ??(met een hamer???) tuurlijk gebruikt ie niet zoveel

o btw hij schrijf een heleboel naar de pagefile een soort van extra ram geheugen die op je hdd staat (dat je als je 24 gb denk ik niet eens nodig hebt)

Niet als je je pagefile uitzet.
Voor het gebruik wat de TS beschrijft is het erg overdreven. Zoals gezegd als je met virtuele machines wil werken is veel geheugen prettig. Hoe meer je per machine kunt toewijzen.

PS ik heb mijn moederbord nu bijna twee jaar. Toen ik deze kocht zag je ook al meerdere fabrikanten moederborden met 16 of 24GB ondersteuning leveren. Ik heb 6GB erin zitten en in een tweede machine 8GB.

Doe ik ook, maar alleen daarom?
zal toen knap prijzig zijn geweest ik zie ze nu op alternate nog met een max van 14gb(en die zijn al duur)

Geil heeft een hexachannel setje en als ik moet kiezen tussen prijs of kwaliteit dan ga ik voor de kwaliteit.
als ik dat probeer crasht mijn pc:d

maar goed ik wacht op reactie van ts

Omdat je moederbord het niet aankan waarschijnlijk.
Was inderdaad prijzig toen, was het vlaggeschip van Gigabyte. Echter koop ik mijn systemen niet om na 2 jaar compleet te vervangen. Doe ongeveer 5 jaar met een systeem, met wat upgrades.

Heb m'n pc die als server dient tot 7,19GB aan geheugen gebruik gekregen;
*KNIP*

Maar goed even afwachten wat de TS zegt.

Maar dat is echt een server, dit is een desktop. Een server is er echt voor gebouwd.
Dus server'gebruik' en virtuele machines...

Ik had de zelfde vraag een tijdje geleden. Ik wilde mijn pc sneller maken door er meer intern geheugen in te plaatsen.
Gelukkig dat ik eerste een beetje heb lopen rond kijken of dat nou wel zo slim is.
Kwam een website tegen die uitlegde dat het uitbreiden van het geheugen niet altijd het doel haalt om je pc te vernellen.
Het hangt af van de hoeveelheid geheugen die je pc nu heeft, je systeem architectuur
x83 of x64 en de versie van Windows je hebt.
Zal je de site geven dan kun je het zelf eens na lezen: Gheugen uitbreiden maakt altijd je pc sneller?.

Dus het is nog al afhankelijk van heel wat factoren!
Groeten

Heb het gelezen en voor sommigen is dit informatief. Maar het beantwoordt nog steeds mijn vraag niet...
Heb er gewoon een windows 7 enterprise x64 opstaan.

(x83 in de quote is x86)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waarom gebruikt ie het niet
dat is nogal logisch hij heeft het niet nodig
 
Maar dat is echt een server, dit is een desktop. Een server is er echt voor gebouwd.
.
Wie geeft aan dat het een "echte" server is? Ik gaf aan dat het ee n pc is die als server dient, het is gewoon een particuliere pc. Sterker nog het is mijn oude Casemod.:)

Om je vraag te beantwoorden, met de dingen die je aangeeft gebruikt Windows en je applicaties niet de 24Gb en zal deze ook nooit gaan gebruiken. Het is immers niet nodig. De programma's gebruiken wat ze nodig hebben en zullen niet meer gaan gebruiken.

PS de volgende keer graag de aanpassen knop gebruiken of je antwoord in 1 bericht zetten, zoals ik dat nu voor je gedaan heb.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan