Geheugengebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter1004

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
ik zat te kijken of ik misschien een groter intern geheugen nodig heb, maar ik snap deze waardes eigenlijk niet helemaal. ik heb op een site gevonden dat wanneer je piek waarde hoger is dan je totale fysieke geheugen dat je dan een groter intern geheugen nodig hebt of aan te raden is. ik heb u een 2x512 mb dual chanel kit er in zitten en dus geeft mijn pc aan totaal fysiek geheugen = 1048048 kb dit klopt dus, maar wanneer ik nu na het opstarten bij piek kijk dan zie ik daar 750000 kb staan dat lijkt me een beetje hoog. wanneer ik nu outlook express op start en 1 IE pagina dan staat mijn piek direct op 1900000 kb dit is bijna 2x zo veel als mijn totale fysieke geheugen dit kan toch niet kloppen (outlook en IE is toch niet zo groot)?

kan iemand mij hier meer info over geven?

Welke omvang heeft je virtuele geheugen? Windows XP houdt zelf aan 1,5 maal je fysieke geheugen.
Dat zou totaal dus opleveren 2,5 Gig.

Welke omvang heeft je virtuele geheugen? Windows XP houdt zelf aan 1,5 maal je fysieke geheugen.
Dat zou totaal dus opleveren 2,5 Gig.

ik heb de standaard windows waarde gehouden dus mijn wisselbestandsgrootte is 1534 mb

Misverstand, ik bedoel je totaal aan geheugen is dus 1 Gb + 1,5 Gig = 2,5 Gig.

ik zat te kijken of ik misschien een groter intern geheugen nodig heb, maar ik snap deze waardes eigenlijk niet helemaal. ik heb op een site gevonden dat wanneer je piek waarde hoger is dan je totale fysieke geheugen dat je dan een groter intern geheugen nodig hebt of aan te raden is. ik heb u een 2x512 mb dual chanel kit er in zitten en dus geeft mijn pc aan totaal fysiek geheugen = 1048048 kb dit klopt dus, maar wanneer ik nu na het opstarten bij piek kijk dan zie ik daar 750000 kb staan dat lijkt me een beetje hoog. wanneer ik nu outlook express op start en 1 IE pagina dan staat mijn piek direct op 1900000 kb dit is bijna 2x zo veel als mijn totale fysieke geheugen dit kan toch niet kloppen (outlook en IE is toch niet zo groot)?

kan iemand mij hier meer info over geven?
ik kan elk programma runnen op mijn pc, en nog counter strike source spelen tegelijk en dan pakt hij nog maar 412 mb :P (k start wel op zonder al die **** die ik niet nodig heb) printspooler enzo start ik handmatig, als ik opstart heb ik maar 12 processen lopen :)

Voor de duidelijkheid mijn Taakbeheer tijdens het lezen van jouw topic.

Picture Taakbeheer

Mijn fysieke geheugen is 512 Mb, mijn virtuele geheugen is 763 Mb (Edit: met bovengrens 1024 Mb).

De help-file van Taakbeheer bij Prestaties,

Toegewezen geheugen:

Geheugen dat aan programma's en het systeem wordt toegewezen.
Het gebruik van virtueel geheugen kan betekenen, dat de waarde voor maximaal toegewezen geheugen hoger is dan de beschikbare hoeveelheid fysiek geheugen.

Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid mijn Taakbeheer tijdens het lezen van jouw topic.

Picture Taakbeheer

Mijn fysieke geheugen is 512 Mb, mijn virtuele geheugen is 763 Mb (Edit: met bovengrens 1024 Mb).

De help-file van Taakbeheer bij Prestaties,

Toegewezen geheugen:

Geheugen dat aan programma's en het systeem wordt toegewezen.
Het gebruik van virtueel geheugen kan betekenen, dat de waarde voor maximaal toegewezen geheugen hoger is dan de beschikbare hoeveelheid fysiek geheugen.
maar het kan toch niet goed zijn dat wanneer je niks met je computer doet het geheugengebruik sterk toeneemd van 700 mb naar 2 gb in uur tijd?

Zou die pc maar eens gaan scannen tegen spy/mal, en andere ware, er lopen processen die er niet horen te lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan