Geheugenkaart in Blackberry Bold 9700 kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa000

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Berichten
33
Ik had een geheugenkaart in mijn Blackberry zitten, en verder had ik er niks mee gedaan. Ik ging naar mijn foto's, en ik zag dat ik nog maar 2 foto's had: de foto's in het toestelgeheugen. Alles is weg, behalve de apps. Muziek, foto's, filmpjes, spraakopnamen enz. waren weg! En bij whatsapp heb ik geen gespreksgeschiedenis meer. Als ik de geheugenkaart erin doe, zegt de telefoon dat er fouten in de geheugenkaart zitten en of ik die wou repareren. Heb al tientallen keren op ja gedrukt, dan zegt ie dat er dingen verloren kunnen gaan en of ik dit wilde ja of nee. Op ja en nee gedrukt, reparatie geheugenkaart mislukt. Elke keer. Ik vind het wel balen want ik had er veel leuke foto's op staan! Hoe krijg ik die nou terug!!!
 
Hoi,

Je kunt het beste de geheugenkaart in de computer doen en formatteren. Helaas is door (ondanks mislukte pogingen) het herstellen van de geheugenkaart in je BlackBerry de gegevens verloren gegaan.
 
En hoe doe ik dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als jouw computer een cardreader heeft, vrot je die daar in. Zo niet, kun je altijd er nog een kopen: klikkerdeklik!
 
Let op: Het kan zijn dat de geheugenkaart gewoon echt kapot is. Als dat het geval is, dan zal opnieuw formatteren zal ook wel niet lukken, en moet je 'm gewoon weggooien.
Recent nog een SDHC kaartje uit een HTC Android toestel moeten vervangen om die reden.

Tijs.
 
Ik geef het weinig kans, maar met een externe kaartlezer op je computer en het gebruik van testdisk zou je kunnen kijken of er nog bestanden terug te halen zijn.
LET OP: Ik raad je het volgende aan:
a. Schaf alvast een nieuwe geheugenkaart aan, en zet die in op je Blackberry
b. Van de oude kun je proberen gegevens af te halen met testdisk, maar dat is geen werk voor iemand die weinig ervaring met computers heeft. Kijk dus of je iemand kunt vinden die de instructies van testdisk begrijpt en (dus) er fatsoenlijk mee kan werken.

Tijs.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen heb ik een BB Curve 9360. Ik heb nu juist weer een kapotte geheugenkaart, maar ik voelde het aankomen omdat het bij mij al minstens 3x is gebeurd en heb dus mijn bestanden op m'n computer gezet. Ik heb een manier gevonden om je geheugenkaart weer bruikbaar te maken, maar dan is wel alles van je geheugenkaart verdwenen.

Je gaat naar opties (op je blackberry gewoon) -> opslag -> je klikt op de menu knop op je blackberry en kiest formatteren -> hij is weer bruikbaar!
Tenminste, dit werkte bij mij!
 
Laatst bewerkt:
Welkom xtesz,

Na je laatste tip gaat het topic op slot, de reden hiervan is dat topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten kunnen worden maw het is niet toegestaan ze te bumpen na 3 maanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan