Geheugenkaart Samsung D600 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob van Beek

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Ik heb voor een Samsung D600 GSM een 2GB geheugenkaart gekocht. Als ik het ding in de telefoon plaats krijg ik als ik de kaart selecteer de melding "Initialiseren..." En meer kan ik er niet mee.
De kaart werkt wel op de PC; heb hem nog maar een keer geformateerd (FAT32). Ik kan er bestanden op zetten via de PC, maar in de telefoon werkt'ie niet?
Heeft iemand een idee?

moet het niet FAT geformateerd worden????????????????????????
of FAT16

Laatst bewerkt:
Geformatteerd met FAT lukt ook niet

Ook na het formatteren op FAT werkt dat ding nog steeds niet.
Nu komt de melding "Indeling.." en vervolgens Fout als ik op Ja druk

FAT16 kan ik niet formatteren. Slechts de optie FAT32 of FAT.

Formatteren met XP

Ik zet de kaart in een cardreader aan mijn PC. Vervolgens selecteer ik de card via "Mijn Computer" en met de rechtermuis kies ik optie Formatteren. Krijg ik een menu'tje met daarin de geconstateerde Capaciteit (1,89 GB), Bestandssysteem (keuze uit FAT32 of FAT)

heb je geen mogelijkheid om in die samsung te formateren?? lijkt mij beter namelijk

En welk merk?

Lees ook dit es:

have you tried using a lower capacity Memory Card like a Sandisk 512MB as some earlier D600 phones will only accept maximum of 512MB and I know no way of telling which phone series are affected by this.

Bron

Ja, daar heb ik aan zitten denken, maar ik kan het me haast niet voorstellen want volgens de sites die ik heb bekeken kan mijn mobiel het wel aan.
en mijn mobiel is nog wel vrij nieuw

Mjah, als het één is van de vorige revisies... Normaal gesproken worden deze niet meer verkocht als er een nieuwe revisie van datzelfde model wordt uitgebracht.

Lees in iedergeval ff die reacties in de link die ik je gaf. Gaat wel over 1gb-kaartjes, maar misschien dat er wat nuttigs tussen staat.

2Gb wordt niet gegarandeerd door Samsung, max 512 Mb

Het verlossende (maar negatieve) woord:
Samsung garandeert voor de D600 alleen maar kaafrtjes tot 512Mb. Heb met de servicedesk gebeld (eerst gemailed maar geen antwoord gekregen..) en die kwamen snel met dat antwoord.
Bij een andere D600 werkte de kaart ook niet, wel bij een D900. Dus aan die persoon de kaart verkocht en zelf naar de winkel gegaan voor een kleinere.
Dynabite was behulpzaam: ik mocht eerst in de winkel een kaart van 1Gb proberen en die werkte! Dus deze gekocht.
Dank aan de verkorper van Dynabite en veel dank aan degenen die gereageerd hebben op deze vraag.
Bij deze het probleem opgelost!

Dus je hoeft niet nog eens te formatteren en mappen op de kaart te zetten. Gewoon een niet al te grote kaart kopen. Staat trouwens nergens in de handleiding van de telefoon wat het maximum is. Gewoon trial and error dus

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een samsung D600 en ik probeer ook een geheugenkaart bij mij is het ene van 512mb en als ik die kaart er in steek en ik druk op geheugenkaart staat er : indeling , dan druk ik op ja maar dan staat er fout .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan