geheugenkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
hoi allemaal
ik heb een ibm-computer van 2000 met 126 mb. ik wil graag windows xp erop dus ik wilde uitbreiding van 126 mb. nu blijkt dat er op de ibm comp. geen geheugen bij geplaatst kan worden. heeft iemand dit al eens meegemaakt. ik baal hier echt van want het betekent dat ik een nieuwe computer zou moeten kopen om een nieuw programma te plaatsen.
wie weet raad?

groeten
Adelheid
:(

Helaas moet ik bevestigend antwoorden.
Mijn oude PC kon het ook niet aan, dus heb ik nu 2jaar geleden ook iets nieuws moeten kopen.
Inderdaad is 256 Mb echt het minimale aantal wat je nodig hebt voor XP. Maar een redelijke processor een een harde schijf van ongeveer 20 Gb zijn ook aan te raden.

Fonz :thumb:

ja met 128mb geheugen zal XP niet lekker draaien,dus zal er verder weinig aan te doen zijn.

Anders is windows 2000 wellicht een optie?
Net zo stabiel als XP, alleen minder compatible met video en games.

hoi

het is me nu duidelijk dat ik er een keer aan moet geloven, maar toch nog even een vraagje. een kennisje heeft xp wel op haar computer en zij heeft ook maar 129 mb en volgens haar heeft zij geen problemen????
hoe is dit mogelijk?

groeten
Adelheid

Het ligt er ook een beetje aan wat voor software je draait. Alleen voor een beetje netten, mailen, chatten en simpele spellen zal het wel gaan. Je kan in de eigenschappen van je computer (in XP) de weergave opties instellen op beste prestaties, wat al een aanzienlijke verbetering geeft in snelheid op oudere computers.

Als bijplaatsen niet mogelijk is en er zit maar 128 in? Dan kan het toch ook vervangen worden door 1 van 256?

hoi mumzel
ik heb mijn computer naar een zaak gebracht waar ze er "verstand" van horen te hebben. zouden ze het daar dan niet weten dat er dan ook 1x 256 mb op gezet kan worden? of denk ik nu te simpel?
gr
Adelheid

Ik ken die specifieke computer niet, maar als dat zo is vind ik het wel schandalig dat ze dat bij de aankoop niet hebben gemeld.

hoi

ik heb die computer daar niet gekocht. het was via een pc/prive-project van het werk, maar ik bedoelde toen er geen geheugen bijgeplaatst kon worden, hadden zij dan ook niet kunnen weten dat er misschien wel 1x 256 mb op kon?

gr Adelheid

Zoals ik al zei, ik heb nooit gehoord van een pc waar maar 1 geheugen strip in kan met alleen maar die ene grootte. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die niet bestaan :)

nu snapp ik hem. die vent in de winkel zei dat het kwam omdat het een ibm is. die zijn nogal lastig en vervelend volgens hem!?!?!?

:rolleyes:

Had hiervoor ook een ibm computer en daar heb ik gewoon geheugen bijgezet hoor. Plaats anders even het model en serienummer van je pc,staat geloof ik achter het klepje(wat voor je cdpeler zit) voor op je pc zit.
Heb er toen kingston geheugen ingezet en dat deed het perfect.

http://www-1.ibm.com/support/docvie...ML&loc=nl_NL&cs=utf-8&cc=nl&tpl=11&lang=nl+en

http://www-1.ibm.com/support/docvie...ZT&loc=nl_NL&cs=utf-8&cc=nl&tpl=11&lang=nl+en

Je hebt dus 2 geheugenlatjes.
Je kan er dus als het goed is nog eentje bijsteken,deze aptiva werd geleverd met 1 latje van 128 mb(controleer dit anders even door je kast open te maken).
Zoals je ziet kan je upgraden tot totaal 512 mb.
Koop wel goed geheugen(kingston), is ietsje duurder maar het werkt meestal goed op een ibm. Ga naar een pcboer in de buurt en vraag of je het latje mag ruilen als het niet werkt op jou pc,zo voorkom je een dure teleurstelling.

gegeugenkaart

hoi

Reuzebedankt voor de tips. Ik ben inmiddels naar een echte "pc-boer" geweest en die vertelde dat het inderdaad wel kan, maar tevens zei hij ook dat de computer toch wel erg oud is: 5 jaar. Is dat zo? Ik weet natuurlijk dat in de computerwereld alles al bijna na 1 jaar al oud is laat staan 5, maar ik beschouwde die van mij nog niet als "erg" oud. Is het nog wel de moeite waard dan om er geheugen bij op te doen of kan ik beter een nieuwe(re) kopen?

gr
Adelheid
:rolleyes:

Doet 'ie precies wattie moet doen?
Heb je ergens problemen mee?
Denk je binnen een jaar een nieuwe nodig te hebben?

Zijn je antwoorden respectievelijk ja, nee, nee dan heb je aan een beetje geheugen er bij voldoende ;)

hoi Sarvo

de antwoorden zijn inderdaad ja, ne, nee. Dus geweldig nieuws voor mij natuurlijk.
hartelijk dank hiervoor.

gr
Adelheid
:thumb:

Het is natuurlijk erg makkelijk voor een winkel om te proberen een nieuw systeem te verkopen, maar ik zeg zelf altijd maar dat zolang een apparaat (niet per sé een computer) nog goed doet wat je wil dattie doet en geen mankementen vertoond, uitbreiden nog altijd goedkoper is dan geheel vernieuwen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan