geheugenkaartje mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristel1980

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Ik heb vandaag een 1 gb Micro SD geheugenkaartje voor mijn Nokia Mobiele telefoon gekocht. Bij het Micro SD kaartje zit ook een adapter (miniSD) voor in de computer om het kaartje via de computer uit te lezen, vertelde de verkoper bij de telefoonwinkel me.

Nadat ik een tijdje via de bluetooth verbinding mp3tjes 1 voor 1 van mijn computer naar mijn telefoon gekopieerd had, bedacht ik dat het misschien wel sneller kon.

Ik haalde mijn micro SDkaartje uit mijn telefoon, stopte hem in het adaptertje en stopte het adaptertje in de plaatte gleuf in mijn computer die daarvoor geschikt leek.
Het lukte om het SD geheugenkaartje op mijn computer te openen. Vervolgens lukte het ook om direct een heleboel nummers tegelijk naar het kaartje te kopieren. Totdat er opeens geen enkel bestand meer bij leek te kunnen. Ik haalde het kaartje uit de computer en uit de adapter en stopte het terug in mijn telefoon. Alle mp3 stonden erop en werkten ook. Maar het geheugen van het kaartje bleek nog lang niet vol.
Ook via blue tooth lukte het me niet om meer bestanden op het geheugenkaartje te krijgen.
Toen ik het geheugenkaartje weer via de adapter in de computer stopte en het kaartje via 'mijn documenten' probeerde te openen liep het hele programma 'mijn documenten vast' en was ik genoodzaakt de computer opnieuw op te starten.

Mijn vraag is:
Heb ik iets verkeerd gedaan?
Is het niet verstandig om rechstreeks bestanden vanuit de computer naar het SDkaartje te kopieren om de (tragere) bluetoothverbinding te omzeilen?
Is het Micro SD kaartje nu beschadigd?
Heb ik mogelijk ook schade toegebracht aan mijn computer?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer bestanden kan opslaan op het sd kaartje? Door het kaartje te herformatteren? (deze mogelijkheid geeft mijn telefoon, maar ik begrijp niet zo goed wat dat betekent)

Geheugenkaartje uit je telefoon verwijdert toen je telefoon uit stond?
Geheugenkaartje uit de pc verwijdert dmv 'Veilig verwijderen' ?

Bij formatteren wordt alles gewist een een foutencontrole op het geheugen uitgevoerd. Bij je telefoon wil dit hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ie (ook) het kaartje klaarmaaktom optimaal te worden gebruikt voor je gsm. Hoe groot is het kaartje op je pc?

het is een micro sd-kaartje, heel klein dus en ik heb m gekocht in de mobiele telefoonwinkel, dus hij is gemaakt voor de mobiele telefoon. Als ik m in de computer wil laten uitlezen, dan moet ik het kaartje in een wat groter kaartje stoppen, de Mini SD adapter. Dit ding moet ik in de computer stoppen.

Telefoon stond uit toen ik het kaartje verwijderde.
Kaartje niet met veilig verwijderen uit de computer gehaald... maar ik kon er al geen extra gegevens meer zetten toen hij nog in de computer zat. (dus toen ging er al wat mis)

als ik het kaartje herformatteer, dan herformatteer ik toch alleen het geheugenkaartje en niet de rest van de telefoon???

Als je kiest voor het kaartje formatteren dan formatteer je alleen het kaartje. Anders zou je een optie moeten kunnen kiezen met fabrieksinstellingen terugzetten oid.

Met de grootte bedoelde ik trouwens de grootte van het geheugen, dus het aantal mb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan