Geheugenlek in winXP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 mei 2001
Berichten
3.954
dat aida32 dezelfde suggestie doet als ik deed. Wat extra geheugen kan geen kwaad :D

Heb je al wat dingen uitgevoerd ? Je hebt voldoende virtueel geheugen nu. Maar dit blijft natuurlijk een momentopname !!
 
Wat is precies het verschil tussen wisselbestand en virtueel geheugen?

Fysiek geheugen, dat zijn de blokjes RAM. (toch?:D).
Maar die andere 2 dan. Want mijn fysiek is aardig gebruikt. Maar wisselbestand redelijk en virt. amper.
 
attachment.php
 

Bijlagen

  • geheugen.jpg
    geheugen.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 114
virtueel geheugen en wisselbestand word meestal als hetzelfde gezien. Zo ook in dit breekpunt artikel http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=593&art=Yes ! Waar precies zie je dat verschil ?

Zie in je plaatje alleen iets over het windows-geheugengebruik. Het totale is het fysieke en het wisselbestand samen. Er is 'slechts' 177 mb gebruikt, wat dus betekent dat je nog 256 - 177 = 79 mb fysiek geheugen over hebt.

Virteel geheugen is dus een stuk van de harde schijf dat windows reserveert en simuleert als gewoon RAM geheugen. Dit omdat geheugen natuurlijk (zeker vroeger) een stukje duurder was dan harde schijf ruimte.
 
oh,

het virtueel geheugen in aida geeft de maximale virtueel adressing ruimte weer, die gealloceerd kan worden in je besturingssysteem.

Bij het fat32 bestandssysteem bijvoorbeeld maak je gebruik van 32 bits adressen. Geheugenadressen zijn ook zo lang. Volgens die adressering kan je maar ong. 4 gb aan ruimte toewijzen voor virtueel geheugen.

Windows gebruikt daarvan 2 gb voor reservering voor andere doeleinden. wat precies ben ik even vergeten.

Maar bij wisselbestand staat dus de grootte van je pagefile.sys. Het daadwerkelijke gebruikte virtueel geheugen.

En bij virtueel geheugen dus wat er in windows maximaal voor gebruikt kan worden (op dit moment, dus zonder aanpassingen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan