geheugenmodule

Status
Niet open voor verdere reacties.

lgroot

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2002
Beste mensen,

In mijn systeem zit nu 64mb sdram geheugen. Hier wil is wel wat meer van maken. Als ik het programma aida32 draai en een rapport maak dan staat er dat er maar 4 geheugenmodules van 32 mb in kunnen. Weet iemand waar je die geheugenmodules kan kopen???. Het rapport zit in de bijlage.

mijn systeem: staat grotendeels in het rapport.

de bijlage is er niet bijgekomen zo te zien. Hier mijn systeem: pentium 3 450mhz, 64mb sd ram geheugen, geforce 2 mx 400,

Als je een P3 450 hebt, moeten er in ieder geval modules van 128 MB in kunnen (doublesided). Of er ook singlesided modules van 128 MB of doublesided modules van 256 MB in kunnen hangt af van de chipset op het moederbord. Het typenummer van de chipset kan je ook met AIDA vinden.

Geef, als je wil en kunt, alsjeblieft nog 'ns hele naam van moederbord, evenals type/ model...

De Sis600 chipset (BXPro) kan maximaal geheugenchips van 64 Mbit aan. Daarmee kom je op modules van maximaal 64 /8 * 16 = 128 Mbyte uit. Dit moeten dus wel doublesided zijn (dus met 16 chipjes erop)!

ik heb net sisoftware sandra gedraaid en het model van mijn moederbord is sis-5600-8661. Als ik trouwens meer geheugen erin prop doet gta3 het dan denk je?

hmmzz, sis maakt geen moederborden maar chipsets.
De enigste die ik dit verband tegenkom is chaintech 6ssa2, maar dat wil nog niet zeggen dat die het ook daadwerkelijk is.
Geeft sisoft of aida ook nog een bios-id string?

Er staat wel bij sisoftware sandra bij BIOS ID het volgende: 04/16/1999-SiS-5600-8661-2A6ILC39C-00. Ik word er niet wijzer van.

Als ik er 128 bij wil doen moet dan eerst die 64mb eruit of kan die erin blijven zitten?. En wat bedoeld lekkere kwal precies met doublesided en singlesides?. En maakt het uit of je er sdram in doe of ddr?

Je kan die van 64 mb gewoon laten zitten, geen probleem.

Met double en single sided bedoel ik het aantal chipjes op een module. Een singlesided module (dus enkelzijdig) heeft maar aan 1 kant chipjes zitten, namelijk 8. Een doublesided module (dubbelzijdig) heeft aan beide kanten chipjes zitten, dus 16.

Er bestaan ook modules met 4 chipjes aan 1 kant, maar de enige modules die dat hebben en ook nog bij jou zouden werken kunnen dan maximaal 32 mb zijn.

Om nog een fabeltje uit de wereld te helpen: DDR = SDRAM. Veel fabrikanten en winkels vergeten dit en vermelden SDR-SDRAM (het originele SDRAM) als SDRAM en DDR-SDRAM als DDR. Zo werkt het dus niet. Het heet DDR-SDRAM en SDR-SDRAM.

Welnu, in jouw moederbord kan enkel SDR-SDRAM, PC133 maximaal.

dus als ik het goed begrijp is sdr-sdram in de winkels vermeld als sdram. En kan ik nog in mijn computer nog 384-64= 320 mb sdram erin doen. En kan ik ook die 64mb eruit halen en daarvoor 128 erin zetten? Niet dat ik dat doe maar ben gewoon nieuwsgierig naar.

P.s: Denk je dat gta3 het dan doet?

Geplaatst door lgroot
dus als ik het goed begrijp is sdr-sdram in de winkels vermeld als sdram. En kan ik nog in mijn computer nog 384-64= 320 mb sdram erin doen. En kan ik ook die 64mb eruit halen en daarvoor 128 erin zetten? Niet dat ik dat doe maar ben gewoon nieuwsgierig naar.

P.s: Denk je dat gta3 het dan doet?
Idd, veel winkels noemen dat 'SDRAM'. Ja, er kan dus nog 256 MB bij in die 2 slots die nog leeg zijn. En ja, je kan die van 64 er ook uit halen en door eentje van 128 vervangen dan kom je dus op 384 MB uit. En ik denk dat GTA3 het ook een stuk prettiger gaat doen (de processor is eigenlijk een beetje te traag, maar misschien wel snel genoeg voor jou).

Heel erg bedankt voor alle informatie. Ik heb hier zeker wat aangehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan