Geheugenprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tclaesse

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Berichten
240
Collega's,

Ik weet niet of dit onder de juiste rubriek valt op het forum maar m'n probleem is hetvolgende :

Telkens als ik bijvoorbeeld een word-document open of internetverbinding maak duurt het telkens enkele seconden vooraleer de actie start. Bijvoorbeeld als ik internet explorer open en met de muisaanwijzer klik op 'favorieten' dan wacht hij telkens enkele seconden vooraleer ik verder kan. Ook het openen van een officedocument kan soms tot 20 seconden duren. Verplaats ik een file met rechtse muisknop (knippen/plakken) duurt het ook dan telkens enkele seconden. Heeft dit te maken met het geheugen of ligt de oorzaak misschien elders? Ik werk onder Windows 7 en m'n geheugencapaciteit is nog meer dan voldoende.
 
Dat kan aan de HDD liggen, de CPU, of het moederbord.
Ik neem aan niet aan je RAM-geheugen.

Je kan je PC saneren (verder dan formatteren, dus eerst een back-up maken!) met Active @ KillDisk, en daarna DBan, en dan weer Active @ KillDisk.
Alles op een CD'tje branden, dan vanaf de CD je PC booten.
 
Het defragmenteren/opruimen van uw harde schijf, deinstalleren van software die u niet gebruikt en uitschakelen van onnodige opstartitems (met msconfig) kan uw prestaties verbeteren.
Tevens is het uitvoeren van een uitgebreide spy/malware scan ook aan te raden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan