• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geheugenproblemen bij gebruik Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rijnd006

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2014
Berichten
49
Beste allemaal,

Ik heb sinds vandaag problemen met mijn intern geheugen. Dagelijks werk ik met Excel office 365 (2016) en nooit eerder problemen gehad. Nu geeft het systeem de volgende melding zodra ik twee Excel bestanden open;

"De instructie op 0x00000000012856C0 verwijst naar geheugen op 0x000000000000000. Het geheugen kan niet worden read."

In het systeemlogboek: zie ik kritieke foutmeldingen staan van Kernel Power 41 en Driverframeworks-usermode 11110 en 11111.

De volgende punten zijn al ondernomen:

* Windows geheugencontrole is gecontroleerd. Hieruit zijn er geen problemen naar voren gekomen.
* ADW cleaner heeft niets bijzonders gevonden.

Betreft een laptop HP Pavilion Envy 17 inch
- Intern geheugen 16 GB
- 1 TB schijf (C en D)
- Intel Core I7 processor


Kan iemand mij verder helpen?
 
Als je het 100% kunt reproduceren en gebeurt alleen in office dan is het vrijwel zeker een probleem met office en niet met je hardware.

Problemen met je geheugen hardware zijn namelijk zelden reproduceerbaar en voorspelbaar.
 
Beste Wampier,

Bedankt voor je reactie.

Het is in ieder geval een gehele geruststelling dat het niet aan de hardware ligt. :thumb:
Echter het probleem is hier niet mee opgelost. Is het Office probleem dan wel op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Chiel
 
Mogelijk opnieuw installeren van office? je kunt voor de zekerheid altijd nog even een memcheck draaien om de hardware uit te sluiten.

Als het echter aan office ligt dan is het voor ons bijna onmogelijk om daar wat specifieks over te zeggen.
 
Ik neem aan dat je met mencheck bedoeld; systeembeheer en dan optie Windows geheugencontrole?

Groet,
Chiel
 
Hier zit nog iemand met dit probleem.. ;)
http://answers.microsoft.com/nl-nl/...roblemen/d9bbd5ac-5cb2-488d-9cac-4086f4477914

Tips:
* maak eens een kopie van beiden, A en B, en open die eens. Dan nog een probleem?
* Doe eens een disk check (foutencontrole) en defragmenteer de schijf eens. Kijk eens of dat helpt.
Als het op dezelfde sector zit... kan het toch een foutje zijn v/d disk en daarmee ook een jouw bestand.
Kans is niet groot ... toch maar ff doen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Andre,

Ga er mee aan de slag!

Laat het even weten of het is gelukt.

Groet,
Chiel
 
Beste Andre,

Ik heb beide bestanden gekopieerd naar een andere map en de koppelingen hersteld.
Bestanden opgeslagen en afgesloten zonder problemen. De grootste uitdaging was het opnieuw openen van de bestanden om te zien of alles goed verliep.
Ik heb meteen beide bestanden gelijktijdig geopend en alles liep weer als van ouds!

Hartelijk dank voor de oplossing, maar wat is nou het achterliggende probleem geweest??

Ga de komende uren nog wel even verder testen of het probleeen definitief is verholpen.

Met vriendelijke groet,
Chiel
 
Beste Andre,

De problemen zijn helaas niet verholpen. :( :confused:

Fouten op de schijf zijn er niet gevonden en mijn schijf wordt automatisch iedere week gedefragmenteerd.
Zo juist ook MS Office 365 opnieuw geïnstalleerd, maar dat biedt ook geen uitkomst.

Heb jij misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Fijne avond/weekend verder.

Groet,
Chiel
 
Heb je die RAM test met memtest86 gedaan? Neen, probeer die eens.
Fouten in de reepjes kunnen ook rare meldingen geven.
Heb je al een keer de excel test gedaan met virusscanner uit en ook in veilige mode (dan wordt er nog meer uitgeschakeld).
 
Goedemorgen André,

Ik heb Excel getest met de virusscanner (ESET) uit. Een paar handelingen kan ik uitvoeren maar daarna loopt alles weer vast.
Inmiddels heb ik de memtest86 op een usb-stick gezet. Nu moet ik tijdens het opstarten met "F2" toets naar het boot menu.

Welke handelingen moet ik daarna stap voor stap uitvoeren?
Dat is voor mij niet echt duidelijk.


Groet,
Chiel
 
Op die stick moet dan wel een Windows draaien.

Dat kun je eenvoudig doen door een iso met Rufus op die stick te zetten:
Handleiding;
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=117808
Iso's vind je hier:
http://windowsmatters.com/2015/08/16/windows-10-x64-pe-with-all-x64-apps/
Onder het menu "Windows PE builds" kun je ook nog andere windows versies vinden....

De USB stick wordt met Rufus wel overschreven... dus je moet memtest86 er weer opnieuw opzetten.

Klaar?
Kies in het bios voor opstarten vanaf USB of kies voor het snelmenu v/h bios (zie handleiding moederbord/systeem/laptop) en kies dan voor USB.
Vaak is het tijdens de bios fase, F8 maar ook wel eens F2 of F12...
Dan de mem test draaien.. kan lang duren, doe de uitgebreide test.
Weet je het niet.. google met "handleiding of manual" erbij even er is zoveel over geschreven.. dat gaan we niet overtypen... ;)
Succes..
 
Beste André,

Ik ga toch hulp inroepen om die RAM test uit te voeren, omdat de ervaring met dit soort zaken volledig ontbreekt.:(

Verder wil ik je bedanken voor je support.

Hartelijke groet,
Chiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan