Geheugensnelheid???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-Dragon

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Hoi,

Ik heb een Tyan Trinity 400 die volgens de fabrikant een bus van 133 ondersteunt. Op mijn geheugen zit een stickertje met pc133 erop. Maar hoe kan het dan dat als ik mijn pc aanzet er staat:

600 Mhz. (133x4.5) DRAM CLK 100Mhz.

Is mijn geheugen dan toch pc100 of ondersteunt mijn processor slechts een bus van 100? Ik snap er ff niets meer van.

Heb je al in de bios onder "Chipset Features" gekeken hoe de fsb ingesteld staat (133) kijk eens naar de opties voor het sdram geheugen. Als je Auto instelt zou die automatish de juiste waarden moeten herkennen. En weet je wel zeker of de processor, mobo en alle geheugenbankjes op 133 kunnen werken?

Kijk ook eens op deze pagina en download Aïda32. Je kunt daarmee vrij simpel zien aan welke specificaties de diverse componenten in je pc voldoen.
http://www.aida32.hu/aida-download.php

Laatst bewerkt:
Mobo wel volgens fabrikant, geheugen stond er op één bankje op, en met alleen dat ene bankje erin veranderde er niets. Processor weet ik niet, ik heb een Coppermine 600EB.

Ik heb nog een url toegevoegt aan mijn vorige bericht. een Coppermine 600EB zou op 133 Mhz moeten draaien.
Wat voor chipset zit er op je mobo?

Zal even snel Windows instelleren :D
Dan zal ik AIDA32 wel even laten draaien.

Hier staat alles wat je zou kunnen willen weten.

Na een bezoekje aan de BIOS heb ik nog de setting "DRAM CLK" kunnen vinden, maar na deze op auto te zetten veranderd er wéér niets.

Ik heb even op die site gekeken en er zit een VIA Apollo Pro 133A chipset in. Nu wordt bij de mobo´s Tiger 200T en 230T specifiek aangegeven dat ze geschikt zijn voor een Tuatlin processor en dat wordt bij de Trinity 400 (S1854) dus niet specifiek vermeld. Het probleem zou dus kunnen zijn dat als je een slot1 Tuatlin of coppermine processor draait op dit mobo het niet op 133Mhz zal werken maar op max. 100Mhz.

Ik heb een Slot 1 Coppermine... Er is dus niets aan te doen behalve er een conventor op te gooien en hem dan in Socket 370 te zetten. However, ik snap nog steeds niet waarom het niet mogelijk is...:confused:

Z'n CPU draait toch duidelijk aan 133 MHz, notice the "133 x 4.5". Waarom het geheugen niet meegaat met de FSB is mij ook onduidelijk.

Heel vreemd: Ik heb met AIDA gevonden dat er TOCH 1 bankje tussen zat van pc100. Nu die eruit is is het probleem opgelost. Maar, eerder heb ik de pc geboot met maar 1 bankje die 256 mb was, en ook pc133. Toen was het probleem er nog steeds, maar misschien had ik DRAM CLK toen misschien nog niet automatisch staan... Iig, het is solved!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan