Geheugenuitbreiding + 3 harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik_legger

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Hoi,

Op het moment heb ik 512mb ram geheugen in mijn computer zitten. Heeft het nut als ik er nog eens 512 bij zet en wat voor nut heeft dat dan?

En dan heb ik nog een vraag, is het mogelijk om 3 harde schijven in je computer te proppen?

Alvast bedankt!

512 erbij, ja ik denk wel dat het zin heeft.

3 harde schijven, ja, maar dan moet je ofwel scsi gebruiken of maar een andere cdrom drive of cdwriter in de kast hebben, je kunt namelijk maar 4 ide apparaten hebben.

Het nut:

Je PC zal een stuk sneller worden en je kan meer dingen tegelijk.

Harde schijven:

Ja, mits je genoeg aansluitingen hebt. Naar mijn wete kan je er standaard 2 in stoppen, maar kan me vergissen :).

Tav van de geheugenuitbreiding valt nog te zeggen dat je wel op moet letten of er meer dan 512MB in je computer kan. Dit hangt af van het soort moederboard dat je hebt en de softwareversie. Eerst nakijken op internet bij de leverancier van je moederboard.

Mvg Sigma

Geplaatst door dirtbag
512 erbij, ja ik denk wel dat het zin heeft.

3 harde schijven, ja, maar dan moet je ofwel scsi gebruiken of maar een andere cdrom drive of cdwriter in de kast hebben, je kunt namelijk maar 4 ide apparaten hebben.

Ik geloof dat ik hier eerder problemen mee heb gehad, ik heb namelijk mijn systeem zelf samengestelt en door een gespecialiceerd bedrijg laten bouwen. Ik had/heb toen 1 cd-rw + dvd-rom + zipdrive + diskette drive + 2 harde schijven laten inbouwen, ik kreeg echter toen ze het systeem aan het opbouwen waren een telefoontje dat het er allemaal niet inkon. Echter 5 minuten laten belde ze weer terug met de mededeling dat het toch kon door iets extra's erin te zetten ofzo. Weten jullie wat dat zou kunnen zijn?

Extra geheugen bijplaatsen wil niet altijd zeggen dat je comp sneller word.Het kan ook een vertraging opleveren.

Maar niet in het geval Windows XP;).

Met win 3.1 t/m ME heb je gelijk :).

Ok bedankt, ik heb nu genoeg informatie gekregen en ga dus extra geheugen plaatsen plus extra harde schijf (en indien nodig extra ide controler).

Meestal is 512 mb wel genoeg.

Wat doe je met je PC? En wat voor moederbord heb je?

En over IDE aansluitingen, maximaal 4 inderdaad. Dat kunnen 4 harde schijven zijn maar ook 4 cd rom spelers. En door een IDE uitbreidings kaart kun je dit aantal vergroten, een SCSI kaart kun je ook nemen maar dit heeft het nadeel dat de harde schijven daarvoor erg duur zijn.

Hoi Masera,

Ik gebruik mijn pc vooral voor zwaar grafisch werk.
Wat voor moederbord ik heb kan ik op dit moment niet zeggen, dat staat op mijn faktuur van de pc maar die ligt bij mijn vader in de kluis en hij is nog niet thuis van het werk. Dus dat zal ik straks nog even kijken.

Ik zou er nog even op terugkomen wat voor moederbord ik had. Ik heb een ASUS P4B533/INTEL 845E/DDR => SOUND & USB 2.0 ON BOARD.

Dan is het zeker goed om er 512 mb bij te zetten. Het is ook nog een mooi nieuw bord wat veel performance uit DDR geheugen kan halen.

Vergeet trouwens niet dat 1 schijf meer performance bied dan 3 kleinere.

Ik heb nou een schijf van 40 gig. voor Windows en programma's/spellen. Dan heb ik nog een andere schijf van 60 gig. voor de iso's van mijn spellen. Deze schijven zitten echter al bijna vol, nog een paar gig. over namelijk. Maar ik ga nog eens effe kijken hoe en wat. Ik weet nu in ieder geval een stuk meer als vanmorgen. Bedankt.

Ik heb echter nog een vraagje, wat is het verschil bij geheugen tussen PC2100 en PC2700?

dat slaat op de snelheid waarmee het geheugen werkt c.q. de doorvoersnelheid. pc2100 is in staat om 2,1 gb per seconde door te sturen en pc2700 kan dus 2,7 gb doorsturen. Het heeft echter weinig zin om pc2700 te kopen alleen als je later nog sneller zou gaan omdat je huidige processor niet sneller gebruikt dan pc2100

groeten,

ze werken wel maar aangezien je een P4b533 hebt schiet dat niet echt op. het wordt gewoon niet gebruikt. De geheugens blijven dan gewoon op 133/266 (ddr) draaien.

succes

Geplaatst door techie
Het heeft echter weinig zin om pc2700 te kopen alleen als je later nog sneller zou gaan omdat je huidige processor niet sneller gebruikt dan pc2100
hmm, waarom brengt SiS dan een chipset uit met DUAL DDR333???
Volgens mij pikt een P4 toch echt 4,2 gbps. Het maakt dus wèl uit in performance als je pc2700 koopt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan