Geinfecteerd! Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernestomisha

Banned
Lid geworden
15 okt 2001
Hallo beste mensen,

ik ben geinfecterd door een backdoor.trojan

Mtr2.exe en het bevind zich in de map windows=> system

wat moet ik doen? krijg de heletijd viruswaarschuwingen van norton

attachment.php

ernestomisha

Bijlagen

• backdoor.jpg
    backdoor.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 160
in dos het bestand verwijderen zou genoeg moeten zijn.

in taakbeheer bij processen het bestand sluiten en onder windows verwijderen kan misschien ook.

pe.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door pete1
in dos het bestand verwijderen zou genoeg moeten zijn.

pe.

toen ik via taakbeheer, het proces beindigde stond het bestand niet meer in de map, ik kreeg toen nog wel meldingen. Nu niet meer

daarnet stond het in qaurantenne, maar heb het daaruit verwijderd, definitief van de pc

is het nu echt weg?

ernestomisha

ha, handig om te weten

bedankt voor de moeite verder

ik scan nog een keer op JBS advies en hoop dan dat niets word gevonden ;)

ernestomisha

Een losse scan maakt niets uit. Dan zou autodetect hem er ook uit halen.
Als je met Housecall of met Symantec online scant kan het geen kwaad :).
Maar denk dat 'ie echt weg is.

Geplaatst door saldos

XP_PC,
Zet er even bij dat het de nieuwste virus definities van Norton zijn, want anders weet ernestomisha niet wat het is.
ik weet het nu :)

losse scan maakt wel wat uit er zijn trouwens nu al 9 geinfecteerde bestanden gevonden ;)

ernestomisha

Heren, mensen denken vaak dat als ze NAV hebben, dat ze nooit hoeven te scannen omdat autoprotect altijd aan staat. Fout !
Een full system scan moet je eens in de 2 weken doen ondaks dat autoprotect aan staat.

Geplaatst door saldos
Heren, mensen denken vaak dat als ze NAV hebben, dat ze nooit hoeven te scannen omdat autoprotect altijd aan staat. Fout !
Een full system scan moet je eens in de 2 weken doen ondaks dat autoprotect aan staat.

Ik heb er van geleerd ja

Geplaatst door saldos

Hij scant bij mij elke dag precies om 18.00 uur.

Het is bij mij alleen nog nooit voorgekomen dat de scan er meer uithaalde dan autoprotect.

Kijk, dan kans is wel klein dat je een virus krijgt als autoprotect aan staat.
Maar al is de kans 1% dan is dan nog veel. Want bedenkt maar hoevaak je een virus waarschuwingen je per jaar krijgt. Als 1% ervan door de autoprotect heen komt, dan wordt dat dus verwijderd door de scan die je om de 2 weken doet.
Een snelle manier om een scan te doen met Norton is in de veilige modus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan