Geinfecteerd met backdoor Trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexsimon

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
ik ben geinfekteerd door een backdoor trojan er word w32.myzor.fk@yf ik weet me god niet wat dit inhoud norton vind het niet als ie me computer scant maar ik zie beneden in de hoek wel dat ik geinfekteerd ben met de tex : youre comp is infekted ...... backdoor trojan.... allows the remote attacker to preform various maliciouse attacks. zou iemand me aub kunnen helpen

Vertel eens wat meer over de virus/spy/spam beschermers die jij gebruikt. Welk OS gebruik je...
enne...is dit niet gewoon een boze reclame die zich wil opdringen?

@hendricius, nee het is gewoon een vieze trojan.

@alexsimon,
Gebruik inderdaad eerst even de Housecall online-virusscan en als dat niet lukt:

1) Geef even de hele melding van Norton.
En waar die trojan zit. ( Als ie bijv. in System Volume Information zit, kunnen we hem makkelijk verwijderen )

2) Gebruik het programma AVG Anti-Spyware. Dat programma vindt ook veel trojans.
Download het en installeer het. Daarna, kies voor de Complete system scan.
Aan het eind, zet je de gevonden infecties naar (Move to) Quarantine.
Klik dan op Apply al actions.

Laatst bewerkt:
ik heb nu alles geprobeert en de virus is verandert van trojan backdoor naar networm-i@fp

zelf heb ik norton 2007,ewido anti spyware 4.0 en en ook nog de spygate personal firewall oh en ook nog adware se op de computer en ik heb ze ook nog geregistreerd, ik dacht zelf altijd dat dit voldoende zou zijn.Kan iemand me eventueel iets vertellen over een keylogger een vriend van mij zei dat dat het was...

1) Start op in de Veilige Modus.
Alles zal er anders uitzien.
Doe dan een complete scan met Ewido anti-spyware en Norton en Ad-Aware SE.
Laat alles verwijderen / verplaatsen naar de Quarantine.

Informatie over Keyloggers, vind je hier.
Het komt er op neer dat keyloggers goed en slect zijn.
Goed: je kan ze downloaden en zien wat andere doen op jouw eigen pc.
Slecht: via een trojan vaak kunnen ze binnenkomen en dan kunnen ze jouw toetsaanslagen registreren. Alle toetsaanslagen. Dus ook inloggegevens van bijv. je mail of nog erger, van je internet-bankieren en creditcard-betalingen.

uhm hoe doe je dat opstarten in veilige modus want ben niet zo goed met computers..
moet ik daar een cd voor kopen of iets?dat keylogger komt denk ik door een spel genaamd runescape......

uhm hoe doe je dat opstarten in veilige modus want ben niet zo goed met computers..
moet ik daar een cd voor kopen of iets?dat keylogger komt denk ik door een spel genaamd runescape......

Oke, sorry: hier staat het beschreven.
Volg de stappen voor jouw Windows.

Succes!:thumb:

Om in de veilig modus te komen:

- Tijdens het opstarten op de F8 toets drukken.(soms moet je er een aantal maal op drukken.)
- Dan krijg je er een menu voor.
- Daar kan je uit een aantal opties kiezen, waaronder dus de veilige modus.

En dan kan je niet op internet, dus dan moet je de 3 scans doen, en alle drie de grondige / complete / full system scan.:thumb:

En als het dan nog niet werkt, kunnen we een speciaal anti-keylogger programmatje gebruiken.

yes ik dank jullie allemaal dat opstarten in veilige modus heeft gewerkt er zaten 3 worms en 1 trojan klinkt niet best denk ik maar dat is nu verwijdert hoop ik...

nogmaals thnx

Het beste kan je deze week nog even een paar keer scannen, om zeker er van te zijn dat je virussen ook echt verdwenen zijn. :)

Ja, opzich, als je na het scannen, bij alle scans, hebt gekozen voor het verwijderen van de gevonden infecties of het verplaatsen naar de quarantine van de gevonden infecties.

Als alles goed loopt, kan je over 2/3 dagen de Quarantine van Norton, ewido en Ad-Aware leeg maken.

En voor de zekerheid, kan je bijv. nog een online-scan doen, bijvoorbeeld bij
a-squared Web Malware Scanner.
Dat moet je wel doen met Internet Explorer omdat je ActiveX enabled moet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan