geinfecteerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kklau85

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
hallo mensen,

een maand geleden heb ik een virusscanner gedownload (F-prot)
maar als ik de computer gaan scannen geeft hij het volgende aan: C:/Windows/temporary Internet Files/Content.IE/x05Wu03G is geinfecteerd met VBS/Haptime.
en mijn vraag is ben ik geinfecteerdmet een virus of niet en wat is VBS/Haptime? moet ik ze weg halen?

met vriendelijk groet ,

kklau85

VBS/Haptime staat niet in de lijst van Norton (kon ik het niet vinden).
Ik neem aan dat een script is. Je kan (moet) hem verwijderen.
Doe even het volgende: klik Extra/ Internet opties.
In de nieuwe venster klik: Bestanden verwijderen.
Je krijgt een nieuwe venster. Vink: Alle offile items verwijderen aan en klik OK.
Nu moet het weg zijn.
Dat x05Wu... is een submapje dat word aangemakt tijdens surfen.
Is het gelukt?
Falco

kklau85,
Het virus zit in de map content.ie5. Je bent dan niet besmet met het virus, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Je virus scanner zorgt er namelijk voor dat het virus niet verder komt dat de content.ie5 map. De map wordt beschermd door WIndows en dat is ook de reden dat het virus daar in blijft zitten even.

Indien het in de map temporary internet files\content.ie5 zit moet je dit doen:

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

Indien het er dan nog steeds is daarna doe dan dit:

Start op in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten.
En ga naar start-instellingen-configuratiescherm-extra-map opties-en zet een puntje bij verborgen bestanden en mappen weergeven of alles weergeven.

En vink uit "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" indien je die ook hebt.

Ga naar start-uitvoeren-en type explorer-ok en en ga dan in explorer naar het bestand dat je wil verwijderen in content.ie5 en verwijder hem dan in de veilige modus en leeg je prullenbak daarna.

Restart de pc daarna. Probleem opgelost.

Maar ook als je niets doet, dan zal het virus gewoon vanzelf verdwijnen van die map.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan