geinfecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kklau85

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
hallo allemaal,

volgens mij is mijn computer geinfecteerd met een virus? hij heet W32/parite.B is dat een virus en zo ja hoe moet ik hem weg halen.

ook krijg ik te zien dit te zien "C:windows\temp\nfa.tmp is a security risk or backdoor program" is dit ook een virus zo ja hoe moet ik hem weghalen.

alvast bedankt

groet

karel laurens85

Geplaatst door kklau85
hallo allemaal,volgens mij is mijn computer geinfecteerd met een virus? hij heet W32/parite.B is dat een virus en zo ja hoe moet ik hem weg halen.
ook krijg ik te zien dit te zien "C:windows\temp\nfa.tmp is a security risk or backdoor program" is dit ook een virus zo ja hoe moet ik hem weghalen.
alvast bedankt
groet
karel laurens85

Zit het de parite toevallig in je restore directory kklau85?
Lees dan wat ik hier in deze topic heb gezet:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=818082#post818082

En wat betreft de backdoor die in de TEMP map zit, dat is heel makkelijk op te lossen.
Start op in de veilige modus, door op F8 te tikken bij het opstarten van de pc, en verwijder alles wat in de TEMP map zit. Leeg je prullenbak en klaar is kees.
Restart de pc in normale modus daarna.

Geplaatst door kklau85
ehh wat is een restore directory?

Dat is een map die windows ME en windows xp alleen heeft om terug te gaan in tijd (een soort tijdmachine ;) )

Maar laten we het anders doen:

In welke map is het virus gevonden?

bij C:windows\TEMP\pha.tmp "is a security or a backdoor program"dat staat er! en opnieuw in een veilige modus lukt wel maar als ik Temp ga verwijderen en weer opnieuw start dan krijg ik weer deze melding
C:windows\TEMP\pha.tmp "is a security or a backdoor program"

kklau85,

Is het de online virus scanner die je dat bericht geeft?
Zo ja, dan heb ik zo een idee hoe dat komt.

Ga naar Alt-ctrl-del en sluit jouw virus scanner af (taak beeindigen) en doe nog een keer een online virus scan, dan zul je zien dat je dat bericht nu niet meer krijgt.

ook staat er als de virusscanner ga open en controleren staat er dat bij C:/windows/system32/zonelabs/vsmon.exe geinfectreerd met w32.parite.b dangeeft hij zo'n melding of ik hem wil desinfecteren oke dat deed ik maar dan staat er unable to remove the virus
wat nu?

Laatst bewerkt:
kklau85,

Start op in de veilige modus.
Ga naar start-uitvoeren-regedit-ok.
En ga naar HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Kijk dan aan de rechterkant. Zie je daar PINF staan?
Zo ja verwijder hen dan in de veilige modus.

Kijk ook of er ergens op de harde scjijf een PINF is en verwijder die ook.

Scan je computer in de veilige modus en Kijk of je probleem opgelost is daarna.

Sluit je coputer af en haal de stekker uit je computer. Doe de pc een peer keer aan en uit zonder electriciteit.

Restart de pc en kijk dan of je probleem opgelost is.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door kklau85
ik zie geen pinf staan??

Staat hij niet in de registry?

ben je dan wel echt besmet met W32/parite.B vraag ik me dan af.

Kun je in de veilige modus zonealarm deinstalleren en kijk dan of vsmon.exe weg is. Zo niet verwijder vsmon.exe dan handmatig.

Kijk dan of jouw probleem opgelost is.

Installeer Zonealarm daarna opnieuw.

ik heb het virus al verwijderd
ik heb alle EXE bestanden in een veilige modus weggehaald en weer opnieuw gestart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan