geinfecteerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freckles

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2001
hallo allemaal

al sinds een week of twee ontvang ik ongeveer 3 x per week het volgende mailtje van "Ordina Desktop Solutions" met de volgende melding:

Geachte Zender,

Het bericht dat u heeft gestuurd voldoet niet aan het veiligheidsbeleid
van onze organisatie.

De bestanden die wij wel toestaan zijn;

MS-Word documenten
MS-Excel documenten
MS-Powerpoint documenten

Deze documenten mogen echter niet voorzien zijn van een wachtwoord.

Excuses voor het ongemak.

Er zit een bestandje bij met your software (geen extensie erbij, een gewoon envelopje) die ik niet durf te openen.

Verstuur ik zonder te weten bestanden (verspreid ik virussen?) over of is dit ook zo'n boodschap die een virus bevat?

Ik weet niet waar dit vandaan komt en of dit echt is. NAV is geupdate en geeft geen virussen aan.

Alvast bedankt
groetjes Freckles

Als je geen binding hebt met Ordina Desktop Solutions kan je de mail beter direct weggooien. Alles wat je niet kent is verdacht met e-mail.

Bij de meeste virusscanners gaan de bellen pas rinkelen als een besmette bijlage geopend wordt en dat heb je niet gedaan.

Veel virussen en wormen vervalsen de afzender van de mailtjes die ze sturen, zo is het lastiger te achterhalen wie er nou eigenlijk besmet is. Waarschijnlijk sta jij in het adresboek van iemand die besmet is, samen met die ordina en stuurt het virus op die machines virussen met jouw emailadres als afzender.

Ordina krijgt die mailtjes binnen en ziet dat ze een raar attachment hebben en hun mailserver stuurt automatisch een mailtje terug naar het adres van de verzender, in dit geval dus jouw adres hoewel je de mailtjes niet verzonden hebt.

Hoi

Heb ook gescand op spyware en zo te zien aardig schoon. Heb een mail gestuurd naar Ordina op jullie advies en ga maar afwachten wat zij te melden hebben.

bedankt tot zover.
groetjes freckles

Hoi

Dat ze zelf ook kampten met problemen, virussen e.d. en dat ik het maar moest uitzingen. het zou vanzelf minder gaan worden. Het is wel iets minder geworden in de loop van de tijd maar nog steeds mail van ordina dat ik ze een virus toezend. Ben zeer up to date met definities en scan zowat om de dag om zeker te zijn.

Groetjes
Freckles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan