geinfecteerde file niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Hallo,

Ik heb Norton Antivirus 2003 Professional Edition en
Ik scande gisteren mijn computer is en er was 1 geinfecteerde file en dit is: System32.exe in de map Windows! Het is een Backdoor virus zegt Norton.

Alleen Norton kan deze file niet verwijderen
:confused: Dus ik zit met een geinfecteerde file op mijn comp!
Hoe zorg ik ervoor dat Norton deze file in quarantine kan zetten of wat anders als de file maar weg is ?

Alvast bedankt!

MVG,
Killer

Onder veilige modus?

Groetjes,
Bennie

Als dat geinfecteerde file door Windows wordt gebruikt is er geen mogelijkheid die te gebruiken. Wel kan het via DOS-Modus

maar:

System32.exe is een bestand die je wel nodig zult hebben. Weet je al wat voor ene virus dit is, anders moet je even naar symantec gaan en zo'n cleaner tool downloaden.

System32.exe is geen Windowsbestand, maar het virus zelf:D

Groetjes,
Bennie

Als je een virus hebt, is dat inderdaad een bekend bestand:D

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door rkwebdesign

Bestand komt me ergens bekend voor

Is systeem32 die je bekend voor komt dat is wel een windows bestand .
Heb nog gezocht naar system32.exe maar kwam dit (niet ) windows bestand gelukkig niet tegen :D

Kijk eens wat ik vond op XP Annoyances ( http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1055179757 ):

<quote>Yes it is a Virus. Your antiVirus software probably deleted a file called system32.exe,
good. You dont need it. You do need to modify the registry to remove a value assigned
to it. However if you delete the whole string Explorer wont load. Following is
an easy step to correctly modify the string. Anyone can do it.

1. goto Run prompt in the Start Menu, type "regedit" and click OK
2. under EDIT tab select Find, type "system32.exe" and click OK
3 you are at a value called Shell. Right click on Shell and select Modify. paste
this string in the field
C:\WINDOWS\explorer.exe
4. click OK and you are done. just close Registry Editor.</quote>

Gebruik is op eigen risico, maar ik vertrouw deze oplossing wel. Maak echter ALTIJD een BACKUP als je gaat zooien in je register!!!!!

ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties... !

wat voor virus het is? nou norton zegt dat het een backdoor virus is.... wat is dat precies voor een virus dan een backdoor virus? :confused:
het bestand is dus niet te verwijderen door norton
:(

frankgbosman,

dankje voor die post ik ga dat denk ik maar es proberen morgen!
Ik laat van me horen!!

Saldos,

Ik heb jouw manier geprobeerd maar als ik dan voor verwijderen kies in dat menu dan zegt hij:

Kan System32 niet verwijderen. De toegang is geweigerd.

Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.

Dus werkt niet :(
Denk dat ik anders maar ff schijf C ga formatteren...

Killer,

Probeer eerst dit nog even:
Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Zoek de opstartlocatie(s) van system32.exe (onder O4) en vink ze aan en klik op Fix checked en start dan opnieuw op of kopieer en plak de inhoud van het log in je volgende post.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Killer
Saldos,

Ik heb jouw manier geprobeerd maar als ik dan voor verwijderen kies in dat menu dan zegt hij:

Dus werkt niet :(
Denk dat ik anders maar ff schijf C ga formatteren...

Killer,

1e manier:
Doe het in DOS indien je win 98 hebt.

Indien je windows XP hebt, start dan eerst in de veilige modus en ga naar start-uitvoeren-cmd-ok en verwijder hem dan in DOS.

Of 2e manier: start op in de veilige modus-open Norton-en ga naar de quarantaine-en klik op item toevooegen en zet dan in de veilige modus de system32 in quarantaine.

Saldos,

Het is gelukt via dos :) tnxx m8!
System32.exe is weer verleden tijd :D

M'n comp is (volgens norton) weer virusvrij !
allemaal hartstikke bedankt voor julllie hulp!

Met Vriendelijke Groet,
Killer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan