geinstalleerd geheugen 8,00 GB (3,12 GB beschikbaar) help!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wortel6

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2011
Hallo

Ik heb een probleem. Ik heb al 2 jaar een pc met 3 gig ram geheugen er in zitten nou wou ik me pc een stuk sneller maken door het gelijk goed te doen en een setje van 8 gig ram te kopen. het setje was 4x2 gig ram en ddr2. maar nu krijg ik niet meer te zien dan 3,12 gig aan ram geheugen in taakbeheer. In configuratie scherm krijg ik geinstalleerd geheugen 8,00 GB (3,12 GB beschikbaar) te zien maar hoe kan ik dit veranderen. Ik heb heel google afgezocht naar hulp maar kan het nergens vinden ik heb het al via msconfig geprobeert en ik heb in me bios gekeken daar staat ook bij systeem info geinstalleerd geheugen 8,00 GB (3,12 GB beschikbaar).
Me bios is wel oud dus misschien me bios dan upgraden? ik zou het anders echt niet weten.

Alvast bedankt

Hier zijn me pc gegevens:
Moederbord : Asus P5W DH Deluxe
Videokaart : ATI Radeon HD 5700 Series
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 @ 2400MHz
Chipset : Intel 975X
Harde Schijf : SAMSUNG HD103SJ ATA Device (1000GB)
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7600 (64-bit)

8GB aan ram maakt je pc niet sneller...

weet je echt heel zeker dat je een 64bit OS hebt...
je moederbord zou het wel moeten trekken

Welkom op Helpmij...

Mocht je idd een 64b versie hebben kijk dan eens bij het volgende:

Start- uitvoeren en typ in msconfig.Tabblad bootini----geavanceerde opties-----kijk eens of er een vinkje staat bij maxmen.Zo ja ..die verwijderen.

@firest0rm
Dat weet ik zeker ja, en de reden dat ik 8 gig heb gekozen is dat ik goedkoper uit zou zijn en als je het doet doe het dan gelijk goed :)

@frankwannet
Hmm ik ben vaker in msconfig geweest er staat niks aangevinkt. Maar toch bedankt!

@Mik Zjegger
Ik gebruik drivereasy om me drivers uptodate te houden, ik kijk nu even of intel toch nog een nieuwere update heeft bedankt!

EDIT: bedankt voor de snelle reacties btw.

Laatst bewerkt:
Hallo Wortel6,

Je heb een setje 8 gig (4x2) gekocht en de modules zijn dus alle 4 precies het het zelfde die het moederbord gewoon herkent en zou dat dan ook met alle 4 moeten doen.
Wat eventueel meschien nog zou kunnen is dat er wat met dat geheugen aan de hand waarvoor je windows memory diagnostic tool voor kan gebruiken of eventueel een andere.

Dat je heel google heb afgezocht voor hulp ,dat is geweldig en helemaal te gek natuurlijk :thumb::cool::d
220pxgoogleplexwelcomes.jpg

Voor mij is florida iets te ver om daar bij google te gaan zoeken.;)
Op het internet eventueel gaan zoeken lukt vaak iets beter als je naar een zelfde soort probleem zoek en niet naar een oplossing of een hulp daarvoor.

Maar wat is een Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7600 ?
Daar kom je volgens mij niet helemaal eerlijk aan ,natuurlijk is dat nou helemaal niet intresant maar wel dat het één van de builds kan zijn die op het internet is uitgelekt die niet goed gekeurd is en wat probleempjes kan vertonen.

Of dat met geheugen te maken heeft kom je vrij snel achter als je b.v even een 64bit linux (live cd) gebruikt ,waar dan wel 8 gig beschikbaar is.

Succes.

Ragdoll

Nouja ik was daar toch en dacht van ik klop daar even op de deur. -.-

Maargoed ik zal het eens proberen bedankt.

Wortel6 hoe kun je nou zoiets zeggen daar wordt toch niemand wijzer van ,en dat is nou net eigenlijk alleen maar voor jezelf belangrijk.

Als niks werkt dan is alles kapot en moet je een pc kopen ,vroeger was al het speelgoed van hout en als er een pc was dat loop in de avond met de bijl het bos in en hack je één pc voor je zelf klaar.
Nu kunnen de pc's meer en moet er ook meer voor doen dan alleen maar één avond met de bijl in het bos lopen hacken.

Als het geheugen is gecontroleerd dat zijn er of wel fouten in de geheugen gevonden en kun je ze in winkel gaan omruilen voor andere die wel goed kunnen zijn.
Of er zijn geen fouten gevonden in de geheugen modules en is het geheugen setje in orde.
En dan ligt er feit op tafel ,dat je kunt uit sluiten dat er probleem is met het geheugen setje.

Dat is totaal heel iets anders dan niks ,maar belangrijk feit waar je een bewijs van heb.
Zo ga je door met alles wat waarschijnlijk is voor een oorzaak van/of het probleem kan zijn.
En je blijft daarmee net zo doorgaan tot er maar één ding over blijft waarvan zeer onwaarschijnlijk is dat het er iets mee te maken heeft ,en dat zal altijd de oplossing zijn hoe hoogs onwaarschijnlijk dat ook zal zijn.

Tja je stond toen altijd met de bijl helemaal alleen in het bos je speelgoed te hacken ,en ook nooit iemand anders in bos aanwezig dus ook geen vragen en al helemaal geen antwoorden en van niemand last.

Maar goed ik kan het natuurlijk best wel begrijpen dat net zo'n makelijk verpakt antwoord wil als de hap klare hondebroken van supermarkt en je ook net zo snel klaar bent.
De zelfde vakkenvuller van supermarket zal je daar dan ook veel beter bij kunnen helpen.

Sorry dat ik dan iets te ouderwets voor je ben ,en alles zelf wil doen en het nog leuk vind ook ,tja wil alles weten en alles onder controlle hebben.

Mooi

Maar goed ik ben er al sinds vorige week vrijdag mee bezig. En mijn laatste optie was op een forum om hulp vragen dat heb ik gedaan jullie zijn me allemaal te hulp gekomen daar ben ik jullie erg dankbaar voor. Okey dat ik het een beetje droog neerzet dat het niet werkt sorry daarvoor ik was geïrriteerd dat niks werkte. Ik heb ondertussen een nieuwe bios eropgezet BIOS3002. Windows memory diagnostic tool geeft geen fout melding aan en msconfig staat alles goed. Ik begin nu er aan te denken om gewoon een nieuwe moederbord te kopen. Al zou ik nog niet weten welke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan