Geinstalleerde spellen naar een externe harde schijf verplaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jouri1995

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Hallo,

Ik heb net een 2TB grote externe harde schijf gekocht en ik heb een paar vragen.
Ik heb de sims 2 op mijn computer staan gewoon op "C:" en ik wil deze graag naar mijn externe harde schijf verplaatsen. Maar hoe doe ik dit? want opnieuw installeren wil wel dan den ik maar ik wil al mijn opgeslagen spullen niet kwijt raken. En zou het mogelijk zijn de spelletjes die ik op mijn externe harde schijf heb staan kunnen spelen op een andere computer? Bijv. Ik heb de sims 3 op mijn externe harde schijf gezet via mijn computer waar ik hem dan ook op kan spelen kan ik hem dan ook spelen als ik de harde schijf uit de computer haal en op de laptop aansluit? HELP MIJ :D?

Jouri

Hey Jouri,

Als je de Sims 2 op je externe harde schijf wilt, kun je de gehele Sims 2 map (de map waar het spel is geinstalleerd) op de externe harde schijf zetten. Omdat je het spel al op je computer hebt geinstalleerd, zal dit waarschijnlijk geen problemen opleveren.

Als je na het verplaatsen opeens foutmeldingen krijgt (zoals "kan een .dll bestand niet vinden"), kan het zijn dat je een oude snelkoppeling aanklikt. Die zoekt het spel nog op de C: - schijf, maar daar staat het spel niet meer. Dan moet je het spel opstarten vanaf je externe harde schijf. In de Sims 2 map staat een .exe genaamd sims2.exe (ongeveer). Die moet je aanklikken.
Als je computer nog steeds een foutmelding geeft, kun je proberen het spel opnieuw te installeren, alleen nu op de externe harde schijf.

Al je savegames staan waarschijnlijk in een map in de Sims 2 map (Sims2/Saves of iets dergelijks). Als je die bewaart en later weer terug in de Sims 2 map plaatst, zou het spel jouw savegame moeten vinden (als er niet zo'n map is, kan het waarschijnlijk niet).

Bij een installatie van een spel gebeurt er veel meer dan alleen een paar bestandjes op je harde schijf. Er worden allerlei bestandjes in je computer zelf aangepast, zodat alles werkt. Als je het spel installeert op je computer (maar wel op de externe harde schijf), zal dat spel het niet doen op je laptop als je daar de externe harde schijf in doet. Het spel staat wel op de externe harde schijf, maar die bestanden op je laptop zijn nog niet aangepast! Oplossing: ook op je laptop installeren.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag! :thumb:

Marco4

Let wel op! Alles wat je op een Externe HD zet gaat qua games langzamer draaien vanwege USB. Tenzij het natuurlijk USB 3.0 is.

Ik zal het eens een keertje proberen en als hij langzamer draait kan ik hem toch ook weer gewoon terug plaatsen? En ja het is een 3.0 ding! Ik heb een back-up gemaakt van mij savedfiles mapje dat zal wel goed zijn? voor als er toch iets fout gaat?

Trouwens dit mapje van de sims 2 staat gewoon bij program files in C:?

Ik heb gewoon 1 kabel ervan in stopcontact en andere is USB kabel in de computer? en ik heb er al wat dingen op dus is dat goed?

Ik heb gewoon 1 kabel ervan in stopcontact en andere is USB kabel in de computer? en ik heb er al wat dingen op dus is dat goed?

Wat error53 bedoelt, is dat je computer ook die USB 3.0 aansluiting moet hebben, anders gaat het nog steeds traag. Je kan een USB 3.0 aansluiting herkennen door de blauwe kleur. Een USB 2.1 aansluiting of lager heeft een witte kleur.

Zoals hiervoor geadviseerd zou ik het niet aanraden qua snelheid, maar als je USB 3.0 hebt zal je dat niet merken!

Marco4

Sims spellen zijn over het algemeen niet zo heel zwaar dus dat is nog niet echt een groot probleem. Denk vooral aan spellen zoals bijv. World of Warcraft waarbij de wereld geladen moet worden. Dit kan enige tijd in beslag nemen.

Ik heb gekopieerd naar mijn externe harde schijf gewoon deze map:
C: > Program Files > EA GAMES > Sims 2 > Sims 2 + alle uitbereidingen allemaal in een keer overgezet? Maar moet ik de oude nu gewoon verwijderen? Want als ik dat doe komt er een waarschuwing. Dus vraag ik het voor de zekerheid maar even.

Ik heb gekopieerd naar mijn externe harde schijf gewoon deze map:
C: > Program Files > EA GAMES > Sims 2 > Sims 2 + alle uitbereidingen allemaal in een keer overgezet? Maar moet ik de oude nu gewoon verwijderen? Want als ik dat doe komt er een waarschuwing. Dus vraag ik het voor de zekerheid maar even.

Als je de hele Sims 2 map gekopieerd hebt naar je externe harde schijf (en dat is allemaal gelukt), dan kun je gerust de Sims 2 map verwijderen (waarschuwingen maakt niet uit).

Nu kun je proberen de Sims 2 via de externe harde schijf te starten. Denk erom dat je geen oude snelkoppelingen gebruikt, want dan krijg je een foutmelding (logisch, want je hebt de map op je harde schijf verwijderd).

Nu kun je gewoon verder met de volgorde die ik in mijn eerste post heb genoemd.

Heb je trouwens al gekeken of jouw PC USB 3.0 ondersteunt? Anders kan het wel eens zo zijn dat het spel een stuk trager loopt.

Laat maar even weten hoe het gaat!

Marco4

Laatst bewerkt:
Ik heb dus Program Files > EA GAMES > Alle sims 2 mapjes gekopieerd en naar de externe schijf geplakt.
Toen heb ik alles verwijdert en nu doet niks het meer .. Ik kan het ook niet uninstalle. HELP?

Laatst bewerkt:
Het spel werkt nu helemaal niet meer.
Hoe verwijder ik het? want "unistall" wil ook niet meer..

Even voor de duidelijkheid: je hebt de Sims 2 op de externe harde schijf geplaatst en dezelfde mappen op de PC verwijderd?
Als je de Sims 2 start vanaf de externe harde schijf, zou hij het moeten doen. Als dat niet zo is, zou ik de Sims 2 van de externe harde schijf terugzetten op de PC, precies op de plaats waar die eerst stond.

Als je dit geprobeerd hebt, hoort het spel het weer te doen.

Als dat niet zo is, zou ik een kopie bewaren van je Saves map. Als je de originele cd hebt, kun je proberen met deze cd opnieuw te installeren.

Je kan ook naar Configuratiescherm -> Software en daar de Sims 2 verwijderen. Als je nu opnieuw hebt geinstalleerd, de Saves map terug in de Sims 2 map stoppen en kijken of het spel het weer doet....

Succes!

Marco4

Ik heb het al gevonden ik had hem terug geplaatst en alles doet het nog maar als hij op de Externe schijf staat krijg een een error met dat " "ÛB " niet goed is geinstalleerd en opnieuw moet maar hoe doe ik dit?

UB? Het kan ermee te maken hebben dat de USB te traag is. Zoals jij zei, je hebt geen snelle USB 3.0 verbinding.
Misschien heeft de PC dit door en zegt dan dat dit niet speelbaar is. Hier heb ik echter geen ervaring mee...
Ik zou niet weten waar deze foutmelding door komt...

Nou ja, je kan voorlopig door spelen met de Sims 2 als het op je PC staat.
Misschien kun je proberen een USB 3.0 kaart te kopen voor €15 - €20, die aan te sluiten op de PC en kijken of het dan werkt. Schot in het diepe hoor...

Ik ga denk ik hier vanavond even mee spelen en kijken hoe dat bij mij gaat. Ben benieuwd...

Hopelijk lukt het straks!

Marco4

Oke dankjewel ;) Ik zal het zo nog een keertje proberen en anders probeer ik eens eentje op mijn harde schijf te installeren.

Dat je sims 2 niet werkt is logisch. in je register staan een aantal waardes die aangeven waar het spel nu geinstalleerd staat en die wijzen niet naar je externe schijf. Mogelijk dat als je die register waardes aanpast dat je hem werkend op je externe schijf gaat krijgen maar een 100% garantie is het niet.

O.a. staan de waardes in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\Sims2.exe
@="d:\\Game Directories\\The Sims 2\\The Sims 2\\TSBin\\Sims2.exe"
"Path"="d:\\Game Directories\\The Sims 2\\The Sims 2"

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA GAMES\The Sims 2
"Install Dir"="D:\\GAMEDI~1\\THESIM~1\\THESIM~1\\"

Dat je sims 2 niet werkt is logisch. in je register staan een aantal waardes die aangeven waar het spel nu geinstalleerd staat en die wijzen niet naar je externe schijf. Mogelijk dat als je die register waardes aanpast dat je hem werkend op je externe schijf gaat krijgen maar een 100% garantie is het niet.

Hey, dát wist ik niet. Kun jij me dan uitleggen waarom dat met mijn Mass Effect 2 wél lukt dan? :p

Als je dit in je achterhoofd houdt, zou de oplossing kunnen zijn dat je de Sims 2 deinstalleert en opnieuw installeert, maar dan op de externe harde schijf.
Dan zouden de registry settings goed instellen, zodat het wél goed gaat.

Succes!

Marco4

Het verschilt per game of het kan.

Heb in het verleden game installatie mappen ge-backupt en op een schone installatie gezet. (kopie) deze werkte meteen, net als het dan op een externe schijf zo kunnen werken. Aan te raden is het ieder geval niet.

Laatst bewerkt:
Hey, dát wist ik niet. Kun jij me dan uitleggen waarom dat met mijn Mass Effect 2 wél lukt dan? :p

Omdat die het register minder/anders gebruikt.

The Sims 2
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA GAMES\The Sims 2]
"DisplayName"="The Sims 2"
"Installed From"="{DRIVELETTER}:\\"
"Registration"="SOFTWARE\\Electronic Arts\\EA GAMES\\The Sims 2\\ergc"
"CacheSize"="2940625920"
"SwapSize"="0"
"Language"="English US"
"Locale"="en_us"
"CD Drive"="{DRIVELETTER}:\\"
"Install Dir"="{PATH}\\"
"Product GUID"="{40C03514-89C3-41BA-0090-3B440256DB87}"
"Region"="14883"
"Folder"="C:\\Profile\\All Users\\Start Menu\\Programs\\EA GAMES\\The Sims 2\\"
"Patch URL"="http://thesims2.ea.com/update/"
"Suppression Exe"=""
"EPsInstalled"="{EXPANSIONS}"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA GAMES\The Sims 2\1.0]
"Language"=dword:00000001
"DisplayName"="The Sims 2"
"LanguageName"="English US"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\EA Games\The Sims 2\ergc]
@="{CDKEY}"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\Sims2.exe]
"Game Registry"="SOFTWARE\\EA GAMES\\The Sims 2"
"Restart"=dword:00000000
"Installed"=dword:00000001
@="{PATH}\\TSBin\\Sims2.exe"
"Path"="{PATH}"

Mass Effect 2
Code:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\BioWare\Mass Effect 2]
"Language"="en"
"Readme"=""
"ProductName"="Mass Effect 2"
"Path"="{PATH}"
"Flavour"="DVD"
"GUID"="{75D84EF7-0D8C-4e70-B3FA-7B42A5D4E0EB}"
"StartMenu"="C:\\Documents and Settings\\All Users\\Start Menu\\Programs\\Mass Effect 2\\"
"GameExplorer"="{E23C95B2-987C-444C-8267-9482408AFCDC}"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\EA Games\Mass Effect 2]
"DisplayName"="Mass Effect 2"
Code:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan