Geintje uithalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Een vriend van mij zit de heletijd vanaf zijn pc ij mijn pc te irriteren met berichies te sturen enzow wat gelijk in me desktop komt te staan etc.Ik zou graag ook effe een geintje bij hem willen uit halen dat ik zijn computer bijv ze muis kan bewegen , cdrom schrijf open , computer restarten desktop veranderen en berichies versturen en zonder dat hij het door heeft dat het gewoon in Windows zelf zit dat het zo lijkt en dat ik er iets aan kan doen dat hij mijn pc niet meer vanaf zijn pc in kan. maar weet niet hoe dit moet dus zou iemand me uitleg willen geven, wat ik zelf van hem hoorden dat hij het via windows zelf deed dus geen speciaal programma ofsow ?

Laatst bewerkt:
en zonder dat hij het door heeft dat het gewoon in Windows zelf zit dat het zo lijkt en dat ik er iets aan kan doen dat hij mijn pc niet meer vanaf zijn pc in kan. maar weet niet hoe dit moet dus zou iemand me uitleg willen geven

Als hij gebruikt maakt van Windows zelf en dus geen speciaal progje heeft geinstalleerd, dan maakt hij waarschijnlijk gebruik van 'Hulp op Afstand'.
Dat kan je uitzetten:
Rechtermuis op Deze Computer.=> TB Verbindingen van Buitenaf.
Op dit tabblad beide vinkjes weghalen => Toepassen => OK
Een andere mogelijkheid is het gebruik van de TelNet-service. Deze kan je uitschakelen via Start => uitvoeren (in Vista: zoekopdracht) => "services.msc" => OK.
Ook de NetBios-functie kan je hier uitschakelen. Deze kan ook misbruikt worden.
Let verder eens op je gedeelde bestanden.

Verder is het verstandig om in dit geval de computernaam (NetBios-naam/Host-name) te wijzigen (RechterMuis op Deze Computer => TB Computernaam) Denk dan wel aan eventuele andere instellingen als je een thuisnetwerkje hebt.

Stel een goed wachtwoord in voor de accounts op je PC en werk zomogelijk onder een account met beperkte rechten. Schakel de gast-account uit. Dit regel je allemaal in je configuratiescherm => Gebruikersaccounts.

Bekijk de regels van je Firewall en zet al het onbekende op 'Ask'.

Al het bovenstaande geeft geen garantie, maar je maakt het hem een stuk moeilijker.
Uiteraard voer je bovenstaande stappen pas uit nadat je internet-verbinding is verbroken (gewoon de kabel eruit)

Wil je je vriend 'terugpakken' dan dien je dit op zijn computer in te stellen. Of een speciaal progje te downloaden en installeren.
Volkomen legaal en ook gratis is bijvoorbeeld: LogMeIn. (even Googlen voor de URL)

Edit:
Off-Topic:
Zou je alsjeblieft gebruik willen maken van komma's en punten? Dat leest wat makkelijker en begrijpelijker

Laatst bewerkt:
en waarschijnelijk staat bij jou ook nog de service messenger aan.
deze is ook uit te schakelen in services.
deze service heeft niets met msn doen en woord voor al voor spam berichten gebruikt.

En deze services mogen ook uit als je toch geen gebruik maakt van Remote Control-functies:

Delen van extern bureaublad

Remote Acces Auto Connection

Remote Registry

Routing and Remote Acces

Verder vind je op de site van www.GRC.com ook diverse gratis tooltjes die je beschermen tegen exploits (uitbuiten van zwakke plekken) bij Windows-machines.

Laatst bewerkt:
Okeej ik begrijp het, maar hoe werkt dat log me in dan ?
Dat moet ik bij hem instaleren ofsow en dan open zetten voor mijn IP ofsow ?
En moet ik zelf het programma ook instaleren dan,
Graag wat duidelijke uitleg en begin gelijk met die service uit te schakelen wat ji zei.

Het progje Log-me-in is een commercieel progje dat (gelukkig) ook een gratis versie kent.
Normaal gesproken wordt het gebruikt om remote op je EIGEN PC in te loggen. Er zijn legio voorbeelden te bedenken wanneer zoiets handig is: op vakantie inloggen op je eigen PC; of: terwijl je bij een klant bent met computerproblemen en je hebt net dat tooltje nodig dat op jouw PC staat; Als je je verveelt op je werk (en je baas vindt het OK) kun je werken aan je eigen bestanden op je eigen PC, etc, etc,etc.
(Eigenlijk ga ik nu wel erg off-topic, als ik op mn flxxxker krijg van een Mod ben jij de schuldige ;))
iig Je moet het op de host installeren. Op hun website staat voldoende info. De gratis versie is leuk, en als je het veel gaat gebruiken zou ik de commerciele versie nemen. Kom je er met hun website niet uit? Dan moet je maar even een nieuwe topic hier openen, anders wordt dit wel erg off-topic.

Weer on-topic:
Om je vraag te beantwoorden:
Ja, je moet dan het progje op zijn computer installeren.

En die services aanpassen volgens eerder genoemde stappen is sowieso veilig. Helaas staat Windows standaard ingesteld op 'remote acces', maar gelukkig kun je dat zelf allemaal wijzigen.

Laatst bewerkt:
Het is me gelukt als die doet wat ik denk , als ik het goed heb staat hier dat ik een link naar me email kan zenden dat je mijn pc in kan ,dus als ik dat op zijn pc instaleer dat log mein en dan link van logmein van zijn pc, naar mijn email stuur en het hier open ( op mijn pc ) dan ken ik in zijn pc.Is dat juist ?

Heb de gratis versie

Laatst bewerkt:
Tsjee, wat ben jij onbegrijpelijk, sorry hoor, maar ik moet soms drie keer lezen.
Gebruik iets meer punt, komma en hoofdletters aan het begin van een zin, aub. Ik ben geen schooldocent, maar jij mag wat mij betreft wel echt iets doen aan je schrijfwijze.

Maar goed:
Als je Log-me-in op jouw PC hebt geinstalleerd kan je nu vanaf elk andere computer inloggen op jouw PC.
Op de andere computer (de 'remote-PC') ga je dan naar de website van Logmein en daar log je in met je login-naam en wachtwoord. Via een beveiligde verbinding (o.a. HTTPS) kun je dan inloggen op je eigen PC.
Ga er eens wat mee 'spelen'. Probeer nu eens van een remote-PC in te loggen op je eigen PC. Als je het eenmaal onder de knie hebt, kan je zelf wel bedenken hoe jij je 'geintjes' kunt uithalen. Oftewel: hoe in te loggen op een PC van iemand anders, dat kun je nu ook wel zelf uitzoeken.

Laatst bewerkt:
Bedankt !!
Sorry dat ik een niet met punten en komma's schrijf, maar zal in de loop van de tijd het meer gaan gebruiken.Ik kom er wel uit hoe en wat.Moet eerst effe al me drivers instaleren van me pc ,
die moeten nog geleverd worden door dell, dan kan ik er mee vol aan de slag.

Bedankt !!
Sorry dat ik een niet met punten en komma's schrijf, maar zal in de loop van de tijd het meer gaan gebruiken.Ik kom er wel uit hoe en wat.Moet eerst effe al me drivers instaleren van me pc ,
die moeten nog geleverd worden door dell, dan kan ik er mee vol aan de slag.

Dus je kán het wel........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan