Gek geworden door virus!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Hallo,
Wij worden hier helemaal gek.
We krijgen wel 16 mailtjes per dag met virusen!
Echt we worden helemaal gek kan iemand ons helpen?
op dit moment krijgen we W32.Netsky.P@mm!enc
Maar we hebben ook meerder netsky virusse gehad.
zoals W32.Netsky.z@mm!enc
Weet iemand hoe we er vanaf komen?

Pim

Heb je een virusscanner op je pc ?
Indien ja is die wel up to date ?
Scan anders eens online met bijv Symantec (www.symantec.nl en danaan de linkerijzde op de pagina onderaan)
Verder is het de vraag of ze wel goed verwijder zijn,worden hetzij mbv verwijdertools of in quarantaine.
Controleer ook in veilige modus.

Als het echt een vergaarbak is geworden van allemaal virussen dan blijft vaak nog maar een goed alternatief en dat is een schone installatie.

Succes

Zo is de link makkelijker aan te klikken.

Maar even over die e-mails.
Er is een remove tool voor: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.netsky@mm.removal.tool.html
Even scannen voor de zekerheid

Maar ik vraag me af of het virus op je computer zit.
Ik denk dat, dat niet het geval is, maar dat je in een mailinglist staat bij iemand met dat virus.
Kan je geen afzender ontdekken?

Bij norton krijg je een schermpje met informatie (dat is een schermpje met of die is verwijderd en alles). Zelfde scherm na een voledige scan.

Als je een andere virusscanner hebt, vertel dan even welke.

Het virus is niet op de pc..
Het komt alleen steeds terug via de mail.
ik heb norton antvirus 2003:p maar wel helemaal up to date.
ik verwijder het steeds in qauranterne

En dat jij die mailtjes krijgt daar kun jij niks aandoen.
deze mailtjes komen van personen die jou mail adres in hun adresboek hadden/hebben staan.

Mailtjes die binnenkomen met die virussen, daar doe je niets aan helaas. Jij kan namelijk niet controleren wat anderen jou sturen en al helemaal niet als een virus dat uit zich zelf stuurt.

De enige remedie die echt werkt is weer een nieuw email adres gaan gebruiken. Wil je dit niet, dan zit er niet veel meer op dan te zorgen voor een goede virus scanner.
Je kan vooraf al wel filteren met mail filter programma's zoals Mailwasher. (Tegenwoordig helaas niet meer gratis, alleen een "30 day trial" :evil: ) Hierbij controleer je in eerste instantie de mail die op de mail server staat. In Mailwasher kunnen een aantal bekende virussen al bij voorbaat gevonden worden.

Groeten,
Olav

Geplaatst door Olav
Mailtjes die binnenkomen met die virussen, daar doe je niets aan helaas. Jij kan namelijk niet controleren wat anderen jou sturen en al helemaal niet als een virus dat uit zich zelf stuurt.

De enige remedie die echt werkt is weer een nieuw email adres gaan gebruiken. Wil je dit niet, dan zit er niet veel meer op dan te zorgen voor een goede virus scanner.
Je kan vooraf al wel filteren met mail filter programma's zoals Mailwasher. (Tegenwoordig helaas niet meer gratis, alleen een "30 day trial" :evil: ) Hierbij controleer je in eerste instantie de mail die op de mail server staat. In Mailwasher kunnen een aantal bekende virussen al bij voorbaat gevonden worden.

Groeten,
Olav

Ik vraag me af of dit klopt.Als je met bijv NAV 2005 werkt en je antivir is uptodate dan gooit je NAV de bijlage er direct af en valt er niks meer te openen.
Verder kun je de settings in IE/OE aanscherpen dus
maw iets klopt niet in het verhaal.

Hij gooit de bijlage er wel af maar niet eerder dan dat je hem eerst binnen hebt!!
Met Mailwasher gooi je hem al van de server af en komt dus helemaal niet binnen en hoeft Norton of welke scanner dan ook totaal niet in actie te komen. Ik haal altijd eerst mij mail op met Mailwasher en wat ik niet vertrouw of ken mik ik er gelijk af. Je begrijpt dat Norton het bij mij erg rustig heeft;)

Mailwasher is dan wellicht een extra slag maar gebruik zelf nav 2005 en moet zeggen prima ! Afkloppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan