gek van mijn laptop problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aceraspirefan

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
ik wordt gek van mn laptop problemen ik heb de acer aspire 7520g en met de dag meer problemen ik maak wel ff een rijtje met alle problemen.

1: brandlucht
2: enorme hitte je brand je hand gewoon!
3: hoge piep om de 15/20 seconden en dan nog ff 5 seconden vast lopen
4: de muis als je ergens over heen gaat heeft ie heel vaak dat hij overal op klikt zelf als je de normale muis dus niet het touchpad gebruikt dat is heel irritatnt
5: beeldscherm valt in 1 keer van licht naar donker beeld

zo dat was nog niet eens alles want dan ben ik nog wel ff bezig maar heeft iemand miss een verklaring voor deze problemen? en ik breng hem zoiezo terug naar de winkel alleen ik dacht miss weten jullie nog een oplossing voordat ik hem terug breng kan je in een laptop ook een andere processor laten zetten:p

Lijkt mij dat je hier helemaal NIETS meer aan moet doen (ook niet meer aanzetten), en gewoon terug naar de winkel.

Tijs.

terug naar de winkel als je garantie hebt.
meestal als je er zelf aan gaat rommelen vervalt je garantie dus naar de winkel ermee

Lijkt me oververhitting vanwege problemen met het koelsysteem. Soms help intern schoonblazen wel is. Garantie?

terug naar de winkel brengen (maak wel een backup van je bestanden) meestal zetten ze de laptop ook terug naar fabrieks instellingen.

Als het goed is zijn er 2 mogelijkheden:
1. Via het Backup programma, maar ik denk dat dat teveel van het goede is, en bovendien krijg je toch op de nieuwe laptop Vista al bijgeleverd.
2. Via Start -> Programma's -> Bureauaccessoires -> Systeemwerkset -> Windows Easy Transfer. Hierbij zul je een externe harde schijf of memory-stick al op de computer aangesloten moeten hebben met voldoende vrije opslagruimte.
Geef aan dat je nu op de Oude computer zit, en volg verder de instructies.
Zodra dan de nieuwe laptop er is, ook weer Windows Easy Transfer opstarten, maar dan aangeven dat je op de Nieuwe computer zit, zodat de gegevens teruggelezen worden vanaf externe harde schijf/memory-stick.

PS: De programmatuur die je zelf geïnstalleerd hebt nadat de huidige laptop binnengekomen is zul je op de nieuwe laptop opnieuw moeten installeren. De instellingen daaromtrent zul je 99% zeker ook opnieuw moeten instellen zodra je die 'eigen' software op de nieuwe laptop hebt geïnstalleerd.

Er is ook een (engelstalig) artikel van Microsoft over die Windows Easy Transfer: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb het op een usb stick van 8 gb alleen hij moet 13 gb en nu heb ik 4 gb heeft ie gedaan en dat heb ik op de pc gezet en toen heb ik het stickje weer in de laptop gedaan en begint hij nu weer bij het begin of?

Tsja, je zult toch echt voldoende opslagruimte moeten hebben, het wordt nl. in 1x opgeslagen.
Evt. kun je wel via Geavanceerd in het proces evt. wat eraf halen om te backuppen. Levert dat niet genoeg ruimtebesparing op/alles moet inderdaad gebackupped worden, dan kun je het ook weer via Geavanceerd delen aangeven totdat je ruimte op de stick op is. Die gegevens dan naar de computer overbrengen in een aparte map, dan weer terug naar je laptop, en het deel dat je al gebackupped had uitvinken en weer een deel doen dat je nog niet had gebackupped (weer totdat de stick vol is). Die gegevens dan weer naar de computer overbrengen in een eigen aparte map, weer terug naar de laptop etc.

Andere manier die je zou kunnen doen is naar een gedeelde map op de hoofdcomputer. Je kunt het dan in 1x doen.

Ander mogelijkheid (eigenlijk aanbevolen hier) is het kopen van een externe harde schijf, en daarop de backup zetten, dus niet werken met een memory-stick (omdat de hoeveelheid data groter is dan past op de memory-stick).

Succes,

Tijs.

zo pff.. back up is gelukt alleen hoe lang duurt reparatie bij acer? en heeft iemand een idee wat er stuk kan zijn in mijn laptop aan de problemen te zien en vandaag is er weer iets nieuws bij gekomen het volume draaiwieltje aan de zijkant doet het heel vaak niet soms wel soms niet

Reken op minstens 3 weken reparatietijd. En wat er stuk is zou (lijkt me) de interne warmteafvoer moeten zijn. Als de ventilator nog snel genoeg draait, dan lijkt het me dat de hitteafvoer van de processor en andere onderdelen richting de ventilator ergens gebroken is / ergens kapot is.

Wat er kapot is is het probleem van Acer, niet jouw probleem, zolang je garantie hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
:eek: zoon lange reparatie tijd zit ik 3 weken zonder laptop:( maar kunnen ze zulk soort dingen niet in de winkel maken ik heb een bij een speciale computer winkel weg met reparatiecentrum ofzoiets erbij

Reparateur kost je (veel) geld, terwijl onder garantie het je niets kost (behalve misschien brengkosten/verzendkosten).

De precieze termijn kun je van de helpdesk van Acer vernemen (of als je het via je leverancier speelt: De leverancier zal Acer bellen, en daarna kun je het van je leverancier vernemen).

Mijn ervaring met Acer is dat het niet eerder is dan 3 weken, maar dat kan in jouw specifieke geval misschien anders zijn (bijv. dat ze direct je een nieuwe laptop sturen en reparatie dus achterwege laten).

Tijs.

ok, bedankt! maar deze laptop wordt nergens meer verkocht maar maken ze dan nog wel nieuwe?:p

ok, bedankt! maar deze laptop wordt nergens meer verkocht maar maken ze dan nog wel nieuwe?:p

Nogmaals: Dat is niet jouw probleem. Het feit dat er garantie op zit betekent dat Acer vervangende (vergelijkbare) laptops moet hebben voor garantie-gevallen, of de onderdelen om het te repareren... :)

Tijs.

laatste vraagje op de acer site stond dat de garantie 1 jaar was blah blah blah alleen exclusief accu als het de accu is aan wat voor prijs moet ik dan rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan