Gek van MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Wie kan mij van het volgende probleem af helpen. Situatie: Gezin Vader (ik dus) moeder (komt niet verder dan patience) , zoon van 13 (account met beperking)dochter van 16 (account met beperking). Pc win XP . Ieder zijn eigen account want stel je voor.....
Als ik alleen ingelogd ben verschijnen er te pas en te onpas meldingen dat er iemand van de "vriendenclub" online is. (popupje). Gekeken bij account zoon en dochter maar niemand is "online". Ze zijn niet eens aangemeld bij XP. In mijn eigen menu (beheerder) MSN afgesloten. Ook bij de andere account msn helemaal afgesloten. Toch blijven die popupjes verschijnen. Rest mij nog 1 mogelijkheid en dat is MSN er helemaal afhalen maar dat betekend dat ik mijn doodvonnis teken....ze hangen me op aan de draad van de muis..
Wie weet hoe het kan dat die popupjes constant verschijnen.:(

Ja maak er maar grappjes over maar ze weten me te vinden..............

Bedoel je echt msn pop-ups of windows messenger pop-ups?
Ik vermoed de laatste...
Klik rechts op deze computer>beheren>services en toepassingen>services>en schakel daar messenger uit.

Als het goed is ben je dan van de pop-ups verlost. Deze aktie heeft niets van doen met msn messenger, die blijft nog gewoon werken.

De windows messenger service is bedoeld voor systeembeheerders, om op een makkelijke manier berichten naar werkstations te sturen.
Deze service werkt uiteraard ook gewoon over het internet. Niemand weet je te vinden, die berichten zoeken gewoon een willekeurige pc op en verschijnen spontaan.

ik denk dat het de schuld is van windows messenger die automatisch meeopstart zonder dat je beneden rechts het ikoontje van msn ziet.
start windows messenger dus op en zie eens onder opties voorkeuren mee op starten met windows zoeken.

Of je smijt windows messenger eraf en gooit gaim erop.
ben nogal een freeware lover

Geen idee waar die pop ups vandaan komen.
Regelmatig vrienden opgebeld, die volgens de pop up "online" kwamen, maar na een telefoontje bleek dat niet zo te zijn.
Dus behalve dat het voor jouw situatie zwaar irritant is, is het ook nog eens niet waar in een aantal gevallen.
Het blijft inderdaad erg vreemd.

Succes,
Fonz

Het verschil tussen msn pop-ups of windows messenger pop-ups zegt mij zo ff niets. Wat ik lees in "geheime taal" is dat er dus iemand online is met een of andere vraag......

Geplaatst door lamp
ik denk dat het de schuld is van windows messenger die automatisch meeopstart zonder dat je beneden rechts het ikoontje van msn ziet.
start windows messenger dus op en zie eens onder opties voorkeuren mee op starten met windows zoeken.

Of je smijt windows messenger eraf en gooit gaim erop.
ben nogal een freeware lover

Windows messenger heeft niets te maken met msn.
Het is een ingebouwde service in windows nt versies, zoals je boven kan lezen in mijn bericht. ;)

Geplaatst door bruno-01
Het verschil tussen msn pop-ups of windows messenger pop-ups zegt mij zo ff niets. Wat ik lees in "geheime taal" is dat er dus iemand online is met een of andere vraag......

Je moet ze ook niet lezen, je moet ze uitschakelen. Heb je al gedaan wat ik ergens boven omschreef?

Gedaan ! of het werkt weet ik (nog) niet. Alvast bedankt . Als het is opgelost verander ik de status:thumb:

Geplaatst door Sarvo

Het is een ingebouwde service in windows nt versies, zoals je boven kan lezen in mijn bericht. ;)

Ik weet het verschil wel. Ik heb gewoon iets tegen msn messenger omwille van de velle functies en reclame.
En btw het icoontje van msn is ongeveer hetzelfde als dat van windows messenger zodus.

Wat zijn het nu precies voor een popups?
Die plaatjes rechtsonder met een vermelding die en die heeft zich aangemeld?
Heb je op jouw account ook msn?

Dus het staat zo?

?
attachment.php

Dan is het wat anders...

Heb je al op spyware gecontroleerd?
Kan je een screenshot van de popup plaatsen?

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 200
Hij heeft denk ik dezelfde pop-ups als waar ik over sprak.
Ondoenlijk om te gaan zitten wachten totdat er eentje opduikt en er een screenshot van te maken lijkt me.
Ik denk eerder aan een zoveelste bug van MSN.

Momenteel ben ik niet in de gelegenheid die "popups" te vangen met een screenshot. Zodra ik er een paar heb kom ik op deze vraag terug............

PS de pc waar ik nu achter zit staat in een andere ruimte. De pc waar ik het over heb staat in de huiskamer...maar die is "bezet":rolleyes:

PS de pc waar ik nu achter zit staat in een andere ruimte. De pc waar ik het over heb staat in de huiskamer...maar die is "bezet"

Dan stuur je ze effe weg,wie is de baas in huis :rolleyes:

Heb je het laatste bericht van sarvo nu effe nagekeken of dat het uitgeschakeld staat.
Want je schrijft dat het uitgevinkt staat maar dat hoeft niet door een vinkje dus mischien miscommunicatie.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sarvo

Toch klopt dat ook niet helemaal. Windows Messenger is weer iets anders dan de Windows Messenger Service.

Je hebt:

1) Windows Messenger -> het Messenger programma waarvan versie 4.7 standaard in XP zit (niet zichtbaar in Configuratiescherm > Software).

2) MSN Messenger -> het bekende Messenger programma dat bijna iedereen gebruikt.

3) De Windows Messenger Service -> de door Sarvo bedoelde service (die vooral misbruikt wordt voor spam).

Die Windows Messenger Service staat los van Windows Messenger en staat ook los van MSN Messenger.

Geplaatst door buffy

1) Windows Messenger -> het Messenger programma waarvan versie 4.7 standaard in XP zit (niet zichtbaar in Configuratiescherm > Software).

Ah, ik beschouw dat dus gewoon als msn4.7, maar ik verwijder em altijd na een install met deze regel:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan