Gekachel op A:\ bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
1.823
Bij het afsluiten van WindowsXP hoor ik tot drie keer toe dat er op A: wordt 'gezocht'.
Ik heb al geprobeerd de verwijzingen hiernaar in het register te verwijderen, gekeken of er een programma wordt gestart dat naar data op A: zoekt e.d. maar kan niets vinden.
Het is niet alleen hinderlijk, maar vertraagt ook het afsluiten van Windows.
Wie weet raad ......
 
Hoi,

Helaas, Seek Floppy staat uit; 'Other Device' stond op Enabled dus ik dacht 'Aha, wellicht zit het 'm daar en dus disabled.
Hij doet het drie keer: eenmaal bij het afmelden van mij als gebruiker en tweemaal, nadat je kortstondig het Windows aanmeldscherm ziet.
Het zal wel geen kwaad kunnen verder maar ik vind het irritant.
 
heb je onlangs een programma geinstalleerd wat naar A: vraagt of ermee werkt?
 
Er zijn virusscanners die A: ook checken bij het afsluiten van de pc.
Waarschijnlijk kun je die optie wel uitzetten.
 
Lange P.:

Ik heb geprobeerd de device uit m'n hardware te verwijderen ..... en hierna bleef het stil bij het afsluiten. Na het opstarten vind windows uiteraard de floppydrive weer en ja hoor 'Brrrrt' ; .... 'Brrrt - Brrrt'

Bertus:
Heb ook m'n map 'Program Files' en in het configuratiescherm onder Software nog 'ns gecheckt, maar nee. Windows Backup verwijderd, maar nee.....

Heb een 'dualboot' en daar heb ik er geen last van, dus er moet iets in de 'firstboot' zijn wat ervoor zorgt dat er bij het afsluiten van windows oorzaak is voor het zoeken naar de floppydrive.
Nu ben ik niet de beroerd om - opnieuw - hierop een recovery te doen, maar liever niet natuurlijk .....
 
John zei:
Er zijn virusscanners die A: ook checken bij het afsluiten van de pc.
Waarschijnlijk kun je die optie wel uitzetten.

In E-trust antivirus 'Protect floppy-dive' uitgeschakeld ...... maar helaas, geen effect.
Ga nu kijken of er een bios-update is (laatste 4-8-2004) dus wie weet. Ik hou jullie op de hoogte .... !
 
Hoi allemaal,

Uiteindelijk kwam ik erachter, dat het probleem bij N.O.D. zit.
Ik gebruik Hitmanpro om regelmatig te scannen op malware.
Bij de installatie komt er een melding dat Hitmanpro geen antivirusprogramma heeft gevonden en 'dus' N.O.D. (inclusief alle functionaliteit, ondanks de proefversie) zal installeren, met de vraag of ik dat wil of niet. Ook al klik ik op 'Nee', dan gebeurd dat toch als ik in een later stadium akkoord ga met de bevestiging van ALLE te installeren programma's.
N.O.D. komt dan niet voor in de map Programma's onder de startknop en er is geen ikoon in de systemtray zichtbaar. Het schijnt dus, dat NOD niet is geïnstalleerd, maar niets is minder waar.
In de map 'Program files' komt NOD wel degelijk voor, zo ook onder software in het configuratiescherm.
Dit bleek de oorzaak van het zoeken op de floppydrive bij het afsluiten van Windows.
Uiteraard heb ik hierover een mail gestuurd naar HitmanPro.
Ik weet dat er de nodige bezwaren zijn bij Helpmij tegen het gebruik van HitmanPro.
desondanks vind ik een 'overall-scan' nuttig en zinvol in de oposite tegen hackers, en - buiten het installeren van al die programma'tjes apart - is er m.i. geen vergelijkbare mogelijkheid met een dergelijke omvang.
Dus .....
Bedankt allemaal!

Valijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan