Gekantelde tabellen/rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bisquit

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
Hallo,

Ik ben bezig om een tabel te maken waarin de bovenste rij de letters 90° naar links zijn gekanteld. Omdat het niet helemaal handig is om ze 90° te kantelen wil ik ze ergens in het midden hebben staan. Dus ergens op de 45°.

Ik weet dat het mogelijk is, je ziet het immers vaak genoeg bij tabellen, maar het lukt me niet om het in Word te krijgen.

Iemand die kan helpen? Ter verduidelijking heb ik hieronder geprobeert een schematische weergave neer te zetten.

/_/_/_/
|_|_|_|
|_|_|_|

ik weet dat in EXCEL wel kan maar voor zo ver ik weet kan het niet ik WORD

In word ken ik maar een manier en dat door gebruik te maken van wordart. Daarmee kan je je woorden verdraaien.
In tabel tekenen heb je inderdaad aleen de mogelijkheid van 90°.

Groetjes

Wat ook nog een mogelijkheid is, maar ik weet niet of dat voor jou werkt, is de tabel importeren vanuit Excel.

In Excel is het inderdaad erg makkelijk om die tekst op die manier in te vullen. Je maakt dus daar de tabel, vervolgens selecteer je alle rijen en kolommen waar de tabel uit bestaat -> kopiëren -> switchen naar Word -> bewerken -> plakken speciaal -> figuur.

Je tabel is nu een figuur in Word geworden en die kun je als zodanig behandelen. Dus groter, kleiner maken etc. Wat alleen niet meer kan is de tabel bewerken; daarvoor moet je terug naar Excel en de figuur opnieuw invoegen.

[edit] ik bedenk net dat het bewerken ook nog wel kan, maar dan moet je de tabel op een andere manier in Word invoegen. Ga naar menu Invoegen -> object -> uit bestand -> browse naar je excel tabel bestand -> ok. Nu heb je een Excel-object ingevoegd die je na dubbelklik ook nog kan bewerken. Het nadeel hierbij alleen is dat het erg moeilijk is om de opmaak mooi te krijgen. Word snapt excel op deze manier niet altijd even goed. Maar met een beetje proberen kom je er wel.

Laatst bewerkt:
Iedereen doet z'n best, maar Bisquit reageert niet .....

Bisquit,

Dit is niet aardig.
Je vraag is duidelijk ..... het antwoord van de mensen die reageren ook.
Maar jij reageert niet.
Ik denk dat anderen meer nadenken over jou vraagstelling, dan dat dat jou iets interesseert ... en dat is niet echt de bedoeling van dit forum.

De oplossing ligt in Excel ......
..... en jou kennis in het MsOffice pakket. .....

Succes Teun

Re: Iedereen doet z'n best, maar Bisquit reageert niet .....

Geplaatst door Teun.van.Veelen
Bisquit,

Dit is niet aardig.
Je vraag is duidelijk ..... het antwoord van de mensen die reageren ook.
Maar jij reageert niet.
Ik denk dat anderen meer nadenken over jou vraagstelling, dan dat dat jou iets interesseert ... en dat is niet echt de bedoeling van dit forum.

De oplossing ligt in Excel ......
..... en jou kennis in het MsOffice pakket. .....

Succes Teun

Dit is niet helemaal reëel, niet iedereen is altijd on-line, misschien is Bisquit wel een avondje weg, wie zal het zeggen.

Ik wil net zeggen Teun, mijn antwoord stond er koud drie uur op toen jij met je berichtje kwam. Misschien was ie wel voetbal aan t kijken.....

Ok ... jullie hebben gelijk.

Excuus.

Ik realiseer me ook, dat ik - als ik een brandende vraag heb, geregeld kijk of er 'al' een reactie is.
Maar ja, ik ben ook constant 'on-line' met mijn kabelverbinding.
En dat is niet iedereen natuurlijk.

Sorry. Teun

Hallo,

Bij deze inderdaad mijn excuses voor het vertraagde antwoord. Ondanks dat ik me niet hoef te verantwoorden wil ik toch duidelijk maken dat ik normaal gesproken erg snel reageer op berichten die ik plaats.

Zoals jullie kunnen zien is dit mijn eerste bericht geweest en wist ik niet hoe snel de feedback was op mijn vraag. Nadat ik de vraag had geplaatst was het bericht een half uur na plaatsen pas een enkele keer bekeken, vandaar dat ik mijn hoop liet varen op een snel antwoord.

De vraag was ook geen vraag op persoonlijk vlak en daarom bekijk ik dit forum alleen vanop mijn werk.

Al met al wil ik jullie bedanken voor de antwoorden en ik verwacht dat ik voor de Excel oplossing ga. Bedankt!

Ok, maar je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor, er is hier niet zoiets als een verplichting om binnen een bepaalde tijd te reageren.

Maar, ik hoop dat het lukt, laat maar weten als je nog vragen hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan