Gekleurd tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elowyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2016
Hoi,
Ik zit al dagen te stoeien met Word 2016. Ik kom er niet uit en hoop op hulp van hier.
Ik heb een tekstvak gemaakt wat ik grijs heb opgekleurd. Er staat een foto bovenin en onderin en wat tekst. OP de plekken waar ik enter heb gedaan komt het wit uit de printer en niet zoals de opvulkleur. Ik heb geen idee hoe ik dat moet oplossen.

Iemand? Alvast dank je wel

Allereerst welkom bij HelpMij! Ik zou zeggen: een voorbeeldje doet wonderen...

Dank je wel :)
Ik voeg een fotootje bij van een stukje. Het vlak zou dus effen grijs moeten zijn. Maar iedere keer als ik een enter zet, wordt dat wit. Dat zie ik alleen als ik uitprint. In word is het wel effen grijs. Ik kan de enters wel zien in die modus met dat gekke p icoontje -naam kwijt-. Maar als ik ze weg delete verschuift de tekst ook weer. En die moet nu juist op een bepaalde plek in het grijze tekstvakIMG_1463.jpg

Aan afbeeldingen hebben we niet zoveel, een document is veel nuttiger. :)

Gebruik eens Shift+Enter ipv. Enter.
Enter maakt een nieuwe paragraaf/alinea, met Shift-Enter blijf je in dezelfde paragraaf/alinea. Mogelijk krijg je daarmee voor elkaar wat je wilde bereiken (o.a. bij het afdrukken).

Overigens lijkt het me dat je overal waar je een Enter gebruikt ipv. Shift-Enter er witruimte ontstaat, omdat Microsoft in zijn wijsheid vanaf Office 2007 ervan uitgaat dat de meeste gebruikers wat witruimte willen hebben tussen paragrafen... Is te veranderen, maar dan moet je ingrijpen in de stijlen, vooral de stijl "Standaard" en daar dan in de Opmaak van Alinea en daar dan in de afstand voor, afstand na en regelafstand.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan